Ei sunt cei mai buni! Numele candidaților din județul Cluj care au obținut nota 10 la definitivat

Ministerul Educației a publicat, marți, rezultatele finale ale examenului de definitivat 2024. În județul Cluj, procentul de promovare la proba scrisă a examenului, înainte de soluționarea contestațiilor, a fost de 80,35%. Rezultatele pot fi consultate pe site-ul ministerului.
Patru candidați din județul Cluj au obținut nota 10 la examenul scris, înainte de contestații. Este vorba de două educatoare, un profesor de matematică și unul de religie. Aceștia sunt: Delia Cătălina Anton, Daria Merce, Gabriel Mădălin Mitrofan și Doru Vasile Parascineț, pe care îi felicităm.
ANTON GC. DELIA-CĂTĂLINA | 10 | Nu | 10 | 10 | 10 | 10 | LIMBA ROMANA SI LITERATURA PENTRU COPII SI METODICA ACTIVITATILOR INSTRUCTIV-EDUCATIVE IN GRADINITA DE COPII | 1. CLUJ-NAPOCA (MUNICIPIUL CLUJ-NAPOCA) 2. GRĂDINIȚA CU PROGRAM PRELUNGIT UNIVERSITĂȚII BABEȘ-BOLYAI CLUJ-NAPOCA 3. 4. EDUCATOARE |
1403 | MERCE D. DARIA | 10 | Nu | 10 | 10 | 10 | 10 | LIMBA ROMANA SI LITERATURA PENTRU COPII SI METODICA ACTIVITATILOR INSTRUCTIV-EDUCATIVE IN GRADINITA DE COPII | 1. CLUJ-NAPOCA (MUNICIPIUL CLUJ-NAPOCA) 2. GRĂDINIȚA CU PROGRAM PRELUNGIT „HELEN” CLUJ-NAPOCA 3. 4. EDUCATOARE |
123 | MITROFAN Ș. MĂDĂLIN GABRIEL | 10 | Nu | 10 | 10 | 10 | 10 | MATEMATICA | 1. CLUJ-NAPOCA (MUNICIPIUL CLUJ-NAPOCA) 2. COLEGIUL NAȚIONAL „EMIL RACOVIȚĂ” CLUJ-NAPOCA 3. 4. PROFESOR |
1106 | PARAȘCINEȚ V. DORU VASILE | 10 | Nu | 10 | 10 | 10 | 10 | RELIGIE ADVENTISTA | 1. CLUJ-NAPOCA (MUNICIPIUL CLUJ-NAPOCA) 2. LICEUL TEOLOGIC ADVENTIST „MARANATHA” CLUJ-NAPOCA 3. 4. PROFESOR |
Potrivit Inspectoratului Județean Cluj, 162 de candidați au obținut medii cuprinse între 9-9,99 (40,3 %) și un număr de 157 de candidați au obținut medii cuprinse între 8-8,99, adică 39,05%.
Nota la proba scrisă are o pondere de 70% în calculul mediei finale, medie care trebuie să fie cel puțin 8 pentru promovarea examenului național de definitivare în învățământ.
Cadrele didactice promovate dobândesc dreptul de practică în învățământul preuniversitar, acesta fiind, de altfel, și obiectivul principal al acestui examen național. Prin dobândirea definitivării în învățământ, cadrul didactic depășește stadiul de debutant și poate intra pe o rută de profesionalizare ascendentă, având dreptul de a deveni titular în sistemul de învățământ preuniversitar și de a participa ulterior la susținerea examenelor pentru obținerea gradelor didactice.