„E de uz local, dar e folosită ca stradă de tranzit”. Discuții aprinse despre artera cu piatră cubică de pe malul Someșului

Autor  Ionel Lespuc   în       3 saptãmâni în urmã     2810 Vizualizări.  

Pe forumul local dedicat Clujului de pe Reddit, locuitorii orașului au pornit o discuție amplă despre problemele de trafic, zgomot și calitatea lucrărilor de pe strada Mamaia, unde s-a aplicat un pavaj cu piatră cubică.

Un utilizator și-a exprimat nemulțumirea față de decizia de a se folosi piatră cubică, aducând în discuție zgomotul și limitarea vitezei, aspecte care deranjează și complică traficul: „Nu înțeleg cine a decis să pună piatră cubică […] zgomotul e aiurea, și o zic în calitate de persoană care nu locuiește acolo, dar mai trece ocazional.”

O altă persoană a adus în discuție problema traficului intens, subliniind că „strada Mamaia e încadrată ca stradă de uz local, dar e folosită ca stradă de tranzit și circulația pe ea este de peste 150%.” Acesta a criticat și durabilitatea pavajului, spunând că „pietrele se desprind din cauza volumului de trafic,” și a propus asfalt pentru a reduce zgomotul și a crește confortul.

Un alt comentator a subliniat scopul inițial al pavajului, sugerând că acesta a fost montat tocmai pentru a descuraja mersul cu viteză și pentru a proteja structura clădirilor istorice din zonă. „Piatra cubică a fost pusă să se respecte limita de viteză, nu afectează cu nimic structura clădirilor. […] Toată strada este modernizată,” a argumentat acesta, încurajând respectarea scopului inițial al pavajului.

Discuția a devenit intensă când un alt utilizator a adus în atenție contrastul între dorințele locuitorilor de a elimina traficul auto din proximitatea locuințelor și refuzul lor de a folosi alternative de transport, menționând dublele standarde ale acestora: „Toată lumea vrea locurile pe care le frecventează să fie car-free, dar toți sar în sus când e vorba de o bandă de bus sau de o pistă de biciclete.”

În final, părțile implicate în discuție par să fie de acord asupra unui aspect: necesitatea unor măsuri mai eficiente și a unei strategii de gestionare a traficului care să ia în calcul atât nevoile de mobilitate ale locuitorilor, cât și protecția zonei istorice.

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.