„E de uz local, dar e folosită ca stradă de tranzit”. Discuții aprinse despre artera cu piatră cubică de pe malul Someșului
Pe forumul local dedicat Clujului de pe Reddit, locuitorii orașului au pornit o discuție amplă despre problemele de trafic, zgomot și calitatea lucrărilor de pe strada Mamaia, unde s-a aplicat un pavaj cu piatră cubică.
Un utilizator și-a exprimat nemulțumirea față de decizia de a se folosi piatră cubică, aducând în discuție zgomotul și limitarea vitezei, aspecte care deranjează și complică traficul: „Nu înțeleg cine a decis să pună piatră cubică […] zgomotul e aiurea, și o zic în calitate de persoană care nu locuiește acolo, dar mai trece ocazional.”
O altă persoană a adus în discuție problema traficului intens, subliniind că „strada Mamaia e încadrată ca stradă de uz local, dar e folosită ca stradă de tranzit și circulația pe ea este de peste 150%.” Acesta a criticat și durabilitatea pavajului, spunând că „pietrele se desprind din cauza volumului de trafic,” și a propus asfalt pentru a reduce zgomotul și a crește confortul.
Un alt comentator a subliniat scopul inițial al pavajului, sugerând că acesta a fost montat tocmai pentru a descuraja mersul cu viteză și pentru a proteja structura clădirilor istorice din zonă. „Piatra cubică a fost pusă să se respecte limita de viteză, nu afectează cu nimic structura clădirilor. […] Toată strada este modernizată,” a argumentat acesta, încurajând respectarea scopului inițial al pavajului.
Discuția a devenit intensă când un alt utilizator a adus în atenție contrastul între dorințele locuitorilor de a elimina traficul auto din proximitatea locuințelor și refuzul lor de a folosi alternative de transport, menționând dublele standarde ale acestora: „Toată lumea vrea locurile pe care le frecventează să fie car-free, dar toți sar în sus când e vorba de o bandă de bus sau de o pistă de biciclete.”
În final, părțile implicate în discuție par să fie de acord asupra unui aspect: necesitatea unor măsuri mai eficiente și a unei strategii de gestionare a traficului care să ia în calcul atât nevoile de mobilitate ale locuitorilor, cât și protecția zonei istorice.