Drumul dintre Cluj și Florești pe șase benzi. În comună se fac sensuri giratorii și unice

Autor  Ionel Lespuc   în       3 years în urmã  

Primăria Florești a primit recent studiul de trafic pentru întreaga comună, în care sunt calculate valori de circulație rutieră și sunt oferite soluții pentru o mai bună mobilitate.

64.000

este volumul mașinilor care circulă dinspre Florești spre municipiul Cluj-Napoca, în zona Metro, conform studiului de trafic. Specialiștii afirmă că această valoare este mai mare decât la intrarea în București dinspre Otopeni.

Tocmai din cauza acestei cifre uriașe, în studiul de trafic se recomandă lărgirea DN1. “Am discutat cu DRDP și este în studiu introducerea benzilor dedicate pentru mijloacele de transport în comun, cel puțin de la intrarea în Florești dinspre Cluj până la Spitalul Regional de Urgență. Se mai pune încă o bandă pentru mijlocul de transport în comun. Este spațiu, sunt doar două puncte în Florești unde e dificil de lărgit la trei benzi pe sens”, a spus primarul Bogdan Pivariu, la TVR Cluj.

Pe centura sudică va fi de asemenea bandă dedicată. “Pe centura de sud, al cărei studiu de fezabilitate a trebuit să aștepte acest studiu de trafic și care este corelată cu centura metropolitană, vom introduce o bandă dedicată”, a precizat Pivariu.

Apoi, este deja în licitație lărgirea străzii Eroilor la trei benzi, cu trotuare și piste de biciclete. Acest lucru va aduce după sine apariția unor sensuri unice. Se studiază această soluție pe străzile Florilor, Cetății, Poligonului și Muncitorilor. “Prin sistematizarea traficului se vor obține aici 18% îmbunătățiri privind timpul petrecut în trafic”, a citat primarul din studiu. O situație asemănătoare se analizează pe străzile Cătanelor – Porii – intersecție Ioan Rus cu Cetății. În acest context, unele ar urma să aibă trotuare lărgite și piste de biciclete.

Studiul propune intervenții și în intersecții cu vizibilitate redusă, unde există conflict de stânga. De exemplu, la intersecția strada Cetății – Prof. Ioan Rus cu Tăuțiului s-a identificat soluția unui sens giratoriu, care va fi desenat pe asfalt. Studiul de trafic arată că o asemenea măsură ar reduce cu 23% întârzierii din intersecție și cu 15% timpii petrecuți în trafic în întreaga zonă.

Floreștiul ar urma să beneficieze, la nivel de mobilitate, de centura metropolitană și de metrou, investiții care se vor realiza din fonduri europene. Drumurile de legătură vor fi însă suportate de la bugetul local.

Mai jos emisiunea de la TVR Cluj. În prima parte, invitatul a fost Bogdan Pivariu.

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.