Drumul de mare viteză cu care Emil Boc se laudă, deși nu e în „ograda” lui. „Vom avea o descongestionare masivă a traficului pe axa Baciu – Cluj-Napoca”
Emil Boc a transmis, marți, în plenul ședinței Consiliului local că proiectul de conectare a Clujului la Autostrada Transilvania avansează conform graficului asumat de toate părțile implicate în proiect.
Drumul nu are nicio legătură cu Primăria Cluj-Napoca; nici terenul nu este administrat de instituție, nici lucrările nu cad în sarcina sa.
Edilul-șef al Clujului a venit și cu o veste bună și a transmis că traficul pe drumul expres prin Tureni ar putea fi deschis circulației în decembrie 2024, chiar înainte de termenul asumat de constructor.
DECLARAȚIE
„Conectarea Clujului la autostradă este un proiect care merge foarte bine. Sunt în contact permanent atât cu echipa de la DRDP Cluj, cât și cu ministerul Transporturilor, pentru asigurarea finanțării, dar și cu constructorul.
Pot să vă spun că proiectul este în grafic, iar cel mai târziu în ianuarie 2025, dacă nu cumva decembrie 2024, vom avea o descongestionare masivă a traficului pe axa Baciu – Cluj-Napoca, prin realizarea acestei conexiuni la autostradă pe la Tureni.
Tot ceea ce astăzi se descarcă pe trafic de autostradă la Nădășelu și vine prin Baciu spre Baia Mare sau Bistrița, tot acel trafic nu va mai trece prin Cluj-Napoca. Ca să nu mai spunem și de avantajul uriaș pentru Turda, altfel se va respira și în Turda și în zona municipiului Cluj-Napoca. E o veste bună, iar lucrurile merg în direcția corectă”.
Emil Boc, în ședința Consiliului local de marți, 17 octombrie 2023
Legătura mult așteptată de clujeni
Drumul expres care va lega Autostrada Transilvania de DN1 Cluj-Napoca – Turda va avea o lungime de aproximativ 5 kilometri, cu două benzi pe fiecare parte și o porțiune mediană, pe care vor fi amplasate separatoare de sens.
În plus, vor mai fi aproape 10 kilometri de bretele de legătură, care vor face conexiunea cu A3 și DN1 Cluj-Napoca – Turda.
Drumul expres va facilita accesul clujenilor la autostradă și va scoate traficul de tranzit din Turda.
563
de milioane de lei (fără TVA) este valoarea contractului pentru execuția celor 5 kilometri de drum expres. Durata lucrărilor: 18 luni. Asta înseamnă sfârșitul lunii februarie 2025, termenul asumat de constructor
Lucrările sunt realizate de firma bistrițeană Dimex 2000 (ca lider) în asociere cu alte patru companii și ar trebui finalizate, conform contractului, în 18 luni începând de la data de 21 august 2023. Adică sfârșitul lunii februarie 2025.
Drumul expres care va lega Autostrada Transilvania de DN1 Cluj-Napoca – Turda în zona Tureni este foarte important pentru traficul Turda – Cluj-Napoca și invers.
- bretea Gilău – Tureni – lungime = 1.487 m;
- bretea Tureni – Turda – lungime = 1.052 m;
- bretea Turda – Tureni – lungime = 1.297 m;
- bretea Tureni – Gilău – lungime = 1.189 m.
Lungimea totală a bretelelor la nodul cu autostrada A3 este de 5,025 kilometri.
Unii au fost interesați și de acest articol, care îți spune cum arată lucrările la acest drum la 2 luni de la deschiderea șantierului: