Două variante de traseu propuse de CNAIR pentru drumul expres Cluj – Dej. Șoseaua de mare viteză va avea o lungime de 70 km
Reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și ai Consiliului Județean Cluj au inițiat, miercuri, o consultare publică pe tema traseului final al drumului expres Cluj – Dej, aflat în prezent în etapa decisivă de analiză.




Drumul expres va lega Clujul de Dej, din Tureni, printr-un traseu de mare viteză și va avea o lungime de aproape 70 de kilometri.
Reprezentanții CNAIR au realizat trei variante de traseu, dar până la urmă doar două au fost luate în calcul. În ambele variante de traseu, lungimea este de până în 70 de kilometri, iar valoarea estimată a proiectului este de peste 8 miliarde de lei. Principalele lucrări prevăd 6 viaducte, 9 pasaje și 14 poduri.




Una din variante pleacă din Tureni și trece prin Aiton, Cojocna, Apahida, Jucu, Bonțida, Dăbâca, Iclod, Gherla, Mintiu Gherlii, Dej, Cuzdrioara. Varianta are o lungime de 69,515 kilometri.
Cealaltă variantă pleacă tot din Tureni și trece prin Aiton, Feleacu, Cojocna, Apahida, Jucu, Bonțida, Dăbâca, Iclod, Gherla, Mintiu Gherlii, Dej, Cuzdrioara. Această variantă are o lungime de 67,569 kilometri. Practic, include și Feleacu.
La întâlnirea de miercuri, de la sediul administrației județene, au participat vicepreședintele Consiliului Județean, Radu Rațiu, deputatul Radu Moisin (PNL), consilieri județeni și locali, primari din județului Cluj.


DECLARAȚIE
„A fost o întâlnire foarte productivă, în care s-a discutat aplicat și argumentat pe marginea celor două variante de traseu propuse pentru viitorul drum expres. Consultarea publică a fost necesară și din perspectiva identificării posibilelor constrângeri juridice și urbanistice de pe aliniamentele traseelor prezentate, respectiv pentru corelarea proiectului cu obiectivele de investiții publice și private din fiecare comună. De asemenea, am solicitat realizarea de noduri rutiere și conexiuni cu fiecare localitate de pe traseu, sau cel puțin din 10 în 10 km. Tocmai din aceste considerente de ordin tehnic, începând chiar de săptămâna viitoare, proiectanții vor avea întâlniri cu specialiștii din fiecare UAT, astfel încât varianta finală rezultată să fie una benefică și unanim acceptată de comunitățile locale vizate. În orice caz, traseul final al drumului expres va trebui avizat de Comisia Tehnică de Urbanism a Consiliului Județean, care va ține obligatoriu cont de doleanțele primăriilor. Sunt convins că acest drum de mare viteză va respecta viziunea comunităților traversate, el urmând să aducă imense beneficii economice și de mobilitate regiunii de nord-est a județului Cluj și chiar a întregii Transilvanii”.
Radu Rațiu, vicepreședintele Consiliului Județean Cluj


Consultarea publică desfășurată la sediul Consiliului Județean este parte a etapei Analizei Multicriteriale aferente proiectului DX Cluj-Dej. În perioada următoare, după consultările cu specialiștii urbaniști din cadrul primăriilor, CNAIR va realiza o Analiză Cost-Beneficiu detaliată, pentru fiecare variantă de traseu în parte. Ulterior, va fi aleasă varianta finală optimă, care va sta la baza întocmirii Studiului de Fezabilitate.
În municipiul Dej, drumul va deveni o centură ocolitoare, cu conexiuni spre viitoarele drumuri expres dinspre Satu Mare și Bistrița.











