Două contestații depuse de un constructor din Ucraina și unul din Turcia blochează semnarea contractului pentru drumul expres care va face conexiunea cu Ungaria

Compania Națională de Administrarea Infrastructurii Rutiere (CNAIR) nu poate semna contractul pentru construirea drumului expres Satu Mare – Oar, la frontiera cu Ungaria, cu antreprenorul desemnat câștigător, antreprenorul român Construcții Erbașu.
Companiile Automagistral Pivden (Ucraina) și Onur (Turcia) depunând contestații la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC), potrivit economedia.ro.
Conform sursei citate, Automagistral s-a clasat pe locul II, cu 99,78 puncte și contestația depusă la CNSC susține că oferta Construcții Erbașu ar fi neconformă și autoritatea contractantă CNAIR i-a pus la dispoziție documentele în 21 martie 2025, cu doar 2 zile înainte de termenul limită. Reprezentanții constructorului ucrainean au mai susținut că documentele din oferta depusă de ofertantul Construcții Erbașu la care nu au avut acces au fost calificate de Autoritatea Contractantă în mod eronat și nelegal ca fiind confidențiale.
Ce a contestat constructorul turc Onur
Conform sursei citate, în contestația celuilalt constructor, Onur, se menționează: „CNAIR a apreciat în mod eronat că inginerul diplomat în căi ferate, drumuri și poduri nominalizat de ONUR ca ‘șef de șantier specializat în lucrări de poduri‘ nu are experiența necesară. Expertul a activat inclusiv în cadrul Freyrom SA, sucursala din România a Freyssinet, companie de construcții recunoscută mondial pentru expertiza sa de peste șapte decenii în domeniul construcției și reabilitării de poduri”.
Astfel, constructorul turc cere anularea raportului procedurii și a deciziei prin care oferta sa a fost declarată inadmisibilă.
720,48
de milioane de lei fără TVA reprezintă oferta desemnată câștigătoare a antreprenorului român Construcții Erbașu
Contractul prevede doi ani pentru execuția lucrărilor, iar finanțarea se va face din fonduri europene, prin Programul Transport 2021 – 2027.
Pe traseu vor fi construite două noduri rutiere, două parcări și un Centru de Întreținere și Control (CIC).
Drumul Expres va străbate zonele administrative Satu Mare și Vetiș, iar pentru construcția lui sunt prevăzute următoarele caracteristici principale:
- 10,831 km de drum expres;
- 4,031 km drum de legătură între Drumul Expres Satu Mare – Oar și DN19.