Doi ani și jumătate de coșmar. Când încep lucrările de electrificare a liniei de cale ferată Cluj-Oradea
Calea ferată pe relația Cluj-Oradea urmează să fie electrificată și modernizată, în baza unui proiect care se realizează din fonduri europene, începând cu 8 ianuarie 2024.
Reprezentantul Companiei Naționale a Căilor Ferate “CFR” SA, Oana Brânzan, precizează că circulația trenurilor nu va fi total suspendată. Urmează doi ani și jumătate de coșmar feroviar.
”Întregul tronson intră intr-un amplu program de dezvoltare a infrastructurii feroviare, pe o lungime de 166 de kilometri. Vom depune toate eforturile, astfel încât să asigurăm continuitatea traficului feroviar pe toată perioada desfășurării lucrărilor de reabilitare și electrificare a acestui tronson de cale ferată”, susține Oana Brânzan.
Mersul trenurilor: schimbări din cauza proiectului de electrificare a liniei Cluj-Oradea
Cea mai complicată situație va fi pe loturile cuprinse între Aghireș și Aleșd, unde, în zona în care calea ferată traversează munții, există o singură linie, pe care se circulă alternativ din ambele sensuri.
Oana Brânzan arată că pe aici trenurile nu vor circula deloc, iar călătorii vor fi transbordați cu mijloace auto.
Proiectul include construirea unui pasaj suprateran peste calea ferată în municipiul Cluj-Napoca, zona Tăietura Turcului.
Întrucât este finanțat din Programul Național de Redresare și Reziliență, proiectul trebuie să fie finalizat până în vara anului 2026.