Dispecerat CTP în locul gheretelor de la gară
Stația Companiei de Transport Public (CTP) Cluj de la gară, cea unde opresc, printre altele, troleibuzele 3,4 și 9, va avea o față nouă. Contractele deținătorilor de construcții provizorii au expirat, iar ei se pregătesc să plece. Tot ce îi mai ține în loc este faptul că durează până municipalitatea va pune altceva în loc.
“Am preluat stația și facem un concurs de soluții, pentru realizarea unui dispecerat CTP. Stația va fi o construcție modernă, care va schimba zona, dar pe care o vom realiza abia anul viitor”, a spus primarul Emil Boc, la radio Realitatea FM.
Media9 v-a informat din toamnă că majoritatea contractelor pentru gheretele din stațiile CTP sunt în curs de expirare și că acestea nu au fost prelungite de către Consiliul Local.
“În Mărăști se va vedea cel mai repede. Contractul se încheie în 15 martie. Acolo va fi un spațiu liber, deschis, redat publicului, cu o stație modernă de transport în comun”, a explicat Boc.
Municipalitatea caută, de altfel, proiectant și executant pentru un stil nou de stații de transport, acoperită de plante perene.
Urmează, în mai, eliberarea stațiilor CTP de pe strada Primăverii, de pe Aurel Vlaicu, B-dul 1 Decembrie – capăt linie Grigorescu și IP Voitești. În iunie vor dispărea și gheretele de la capătul liniei de troleibuz 3. În 2020 sunt, în total, opt stații care se întorc în administrarea Primăriei.
Citește și: Stații civilizate pentru CTP. Primăria intră cu buldozerul
Gheretele din opt stații CTP se vor desființa în 2020. Primele dispar în martie
Spațiile au fost concesionate unor privați pe vremea primarului Gheorghe Funar, pe o perioadă de 25 de ani. Există o excepție: stația de pe Bucium, unde contractul s-a încheiat chiar pe vremea primarului Emil Boc și care expiră abia în 2030.
Iată aici lista completă cu concesiunile, firmele care le operează, data semnării și cea a expirării contractelor.