Digitaliada. Încă o procedură electronică, la Primăria Cluj
Primăria Cluj a lansat, încă fără să anunțe public, procedura de depunere online a cererii de eliberare a cărții de identitate. În fapt, de joi se pot depune electronic cereri pentru cărți de identitate definitive sau privizorii, respectiv pentru vize de flotant. Acces AICI.
Soft-ul a fost realizat “in house” de specialiștii Primăriei. Acesta este asemănător cu cel de la programarea digitală a căsătoriilor.
Pe baza numărului primit pe email, cetățenii se prezintă la ghișeu la data și la ora stabilite. S-a făcut inclusiv o integrare cu softul care oferă numere de ordine la ghișee, astfel încât să nu suprapună oamenii care s-au programat online, cu cei care vin direct la ghișeu. De asemenea, a trebuit stabilită și o procedură internă de tipărire a dovezii de plată, având în vedere că legea cere acest lucru, în timp ce municipalitatea acceptă plata online.
Primăria Cluj-Napoca are implementate în acest moment 65 de proceduri și aplicații digitale pentru cetățeni. Un succes este Antonia, primul funcționar public virtual din România, care momentan procesează non-stop 90 de tipuri de cereri necesare conform Legii.