Deputatul Viorel Băltărețu cere instalarea unei treceri lângă podul spre Mărișel + Oficial, traficul e închis, dar nu e: „Am văzut o cifă cu beton și mașini circulând pe pod”

Autor  Tudor Știrbu   în       2 years în urmã     2005 Vizualizări.  

Deputatul USR de Cluj Viorel Băltărețu a fost la Gilău, la podul care desparte Someșu Cald de Someșu Rece. Așa cum Media9 v-a informat, circulația rutieră și pietonală spre Mărișel a fost închisă, după ce specialiștii au constatat că elementele de rezistență ale podului au fost complet distruse. 

Citește articolul care îți spune cine a luat decizia de închidere totală a circulației pe acest pod: Traficul spre Mărișel a fost închis: „Elementele de rezistență ale podului sunt complet distruse” 

Deputatul USR a făcut o transmisie live de lângă podul avariat, în care spune că a vorbit cu oameni din Someșu Cald, Someșu Rece și Mărișel. Localnicii i-au transmis că e absolut necesar să fie instalată o trecere temporară în apropierea podului. În înregistrare, parlamentarul clujean spune că, deși oficial, traficul este închis, nu e deloc așa: el a văzut o cifă cu beton și câteva mașini circulând pe pod!

Deputatul Băltărețu cere o pasarelă 

„E vorba de o trecere temporară care să fie instalată aici lângă pod, pentru că devieri de 50-60 de kilometri sunt enorme față de cei 5-6 kilometri pe care oamenii îi făceau înainte. Cer autorităților locale și centrale să găsească rapid o soluție pentru a instala un pod temporar, poate pe tuburi, poate un ponton plutitor.

Sunt variante: totul e să se vrea, pentru că este o populație numeroasă în această zonă care este afectată (de închiderea podului – n.r.). Este foarte important să se treacă la o expertizare a podului. Sper că Prefectura Cluj a început acest demers.

Trebuie văzută soluția la acest pod: poate fi o remediere, poate o reconstrucție sau chiar construirea unui pod nou. Voi cere autorităților responsabile din județul Cluj să verifice care este starea podurilor. Dar ar trebui să facem asta în toată România.

Pentru județul nostru, mă refer la DRDP Cluj, la Consiliul Județean Cluj, care are multe poduri în administrare, și la Inspectoratul de Stat în Construcții, care are o responsabilitate de inspectare și de avizare a acestor poduri.

Deputatul Viorel Băltărețu spune că mai mulți localnici și proprietari de pensiuni din zona Mărișel l-au rugat să transmită Consiliului Județean Cluj să urgenteze găsirea unei soluții alternative pentru traficul de până la 3,5 tone. Foto: captură Facebook/Viorel Băltărețu

E foarte important ca autoritățile să ia măsuri cât mai rapid, să se asigure că nu vom mai avea poduri de genul ăsta în altă parte din județ. Și, cum am spus la început, trebuie găsită o soluție pentru localnici să poată să tranziteze zona fără să-și pună în pericol viața.

Foarte interesant este că, dacă oficial, circulația pe pod este închisă, acum câteva minute am văzut o cifă de beton care a trecut bine-merci pe pod. Trec foarte multe mașini pe pod. Nu este normal! Ar trebui găsită o soluție rapidă ca nimeni să nu fie pus în pericol: nici cei care tranzitează, nici muncitorii care lucrează sub podul ăsta.

Așa că, stimați politicieni, stimați responsabili ai administrațiilor locale și centrale, vă rog să căutăm soluții cât mai rapide și să le punen în aplicare!”, a transmis deputatul USR de Cluj, Viorel Băltărețu.

Întreaga înregistrare poate fi urmărită AICI.

Într-o discuție pe care a avut-o cu Media9, președintele Consiliului Județean Cluj, în administrarea căreia se află atât drumul, cât și podul spre Mărișel, a declarat că traficul pe pod s-a închis și rutier, și pietonal, în cursul zilei de luni, 18 iulie.

Citește acest articol în care Alin Tișe spune de ce a luat această decizie: Alin Tișe, despre podul spre Mărișel: „Expertul mi-a spus să opresc circulația în totalitate. Eu nu vreau o catastrofă!” 

Rute ocolitoare pentru a ajunge la Mărișel

Podul de pe DJ 107P, situat la coada lacului Gilău, la ieșirea din localitatea Someșu Rece spre Someșu Cald, a fost închis după ce, în urma golirii lacului, specialiștii au constatat că structura de rezistență este distrusă.

Până la reabilitarea sa, Prefectura Cluj a decis ca circulația să fie deviată pe rute ocolitoare până la Mărișel. Acestea sunt:

➡️ autovehicule până în 7,5 tone :
1. Gilău – Someșul Rece – Gura Rașca – Măguri Răcătău – Mărișel
2. Căpușu – Agârbiciu – Dângău – Râșca – Beliș – Mărișel

➡️  autovehicule peste 7,5 tone :
DN1 – DN1R – Huedin – Beliș – Mărișel.

Odată cu închiderea traficului, și turismul în această zonă va avea mult de suferit.

 

 

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.