Declinul calității pistelor de biciclete, la Cluj. Măcicășan: “E păcat că nu putem perpetua o calitate de genul străzilor Horea și Barițiu”

Autor  Ionel Lespuc   în       2 years în urmã     3861 Vizualizări.  

Invitatul săptămânii la Real Estate Agenda, emisiune produsă de Napoca Live, în colaborare cu Media9, a fost inginerul Tudor Măcicășan, specialist în mobilitate urbană. Măcicășan a vorbit despre pistele de biciclete din Cluj. A arătat cum ar trebui să fie realizată de către administrația locală și a subliniat că pistele realizate în ultimii ani sunt de calitate mai slabă decât cele amenajate în 2015-2016.

Nu trebuie să avem neapărat piste de foarte bună calitate peste tot. Pistele de foarte bună calitate, cu două sensuri și bine delimitate trebuie să constituie o rețea majoră, care să traverseze orașul. Pentru un țesut urban dens, cartierul Grigorescu, de exemplu, poți să ai piste de nivel secundar, care să alimenteze pista principală.  (…) Este important ca rețeau de piste de biciclete trebuie să aibă mai multe niveluri de calitate, cel puțin două: o rețea principală, cu nu multe piste, dar coerentă, continuă și care străbate orașul de la o extremă la alta, de calitate foarte bună. Și o rețea de piste secundare care mai ales alimentează pistele principale, care pot să fie și benzi pictate în anumite situații, și ceva mai înguste, în alte situații, în funcție de populația deservită și importanța în rețea. (…) Sunt îngrijorat de declinul calității pistelor de biciclete. Cele făcute în 2015-2016 erau la nivel european, aș spune. Pe de o parte, erau în alt plan decât șoseaua și decât trotuarul. Mă gândesc la Horea, la Barițiu. Și aveau acel asfalt care conținea culoarea în ingredientul lui și acestea își păstrează culoarea, în timp. Și aveau și o textură corectă. Ce s-a făcut în ultimii ani este mai ales vopsirea unor piste pe carosabil și de multe ori cu vopsea nespecifică pistelor velo și de trotinete. Și asta este realmente un declin al calității pistelor și e păcat că nu putem perpetua o calitate de genul străzilor Horea și Barițiu”, a spus Măcicășan.

Clujul rutier are un cod de culori amestecat. Avem și piste de biciclete roșii, dar și verzi. Apoi, mașinile electrice și persoanele cu dizabilități stăpânesc aceeași culoare. Acest lucru a fost comentat de Tudor Măcicășan.

“Nu înțeleg de ce ne-au trebuit piste verzi. Până acum câțiva ani, pistele erau roșii intergral. Nu era ca și cum am fi luat decizia de la zero, eu cred că trebuia perpetuată standardizarea. Pe de altă parte, există un mic abuz în oraș de culori în contexte greșite. Avem parcări pentru vehicule electrice marcate cu albastru pe jos, unde frecvent parchează persoanele cu dizabilități, convinși să sunt îndreptățiți să parcheze acolo. Iar după ce șoferii de mașini electrice se vor obișnui cu acest albastru, care ar trebui să fie verde, vor parca pe locurile persoanelor cu dizabilități, căutând stația de încărcare”, a subliniat specialistul în mobilitate.

Putem urmări aici discuția cu Tudor Măcicășan:

Urmăriți Real Estate Agenda în fiecare zi de luni, pe Facebook Napoca Live.

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.