De unde vor începe lucrările la metroul clujean. Emil Boc: Ca să intre „șobolanul”, e nevoie de o organizare foarte mare de șantier

Autor  admin   în       1 year în urmã     2869 Vizualizări.  

Primarul Clujului a explicat, vineri, 14 aprilie, într-o emisiune online că lucrările la metrou nu vor începe din Florești, ci din capătul opus, adică din Sopor. 

„Experții au analizat și ei au decis, nu eu. Ei au făcut analiza în teren și au spus așa: ca să intre <șobolanul> ăla (Tunnel Boring Machine – TBM – mașină de forat tuneluri: n.r.) care forează 3 metri pe zi, e nevoie de o organizare foarte mare de șantier.

În Florești, ar fi însemnat să dărâmi niște blocuri ca poți organiza o asemenea lucrare de șantier. Nu se poate nici de la mijloc (din Piața Ștefan cel Mare, cum s-a vechiculat la un moment dat – n.r.), pentru că n-avem doi <șobolani>, ca unul să meargă într-o direcție, celălalat în alta.

Există doar unul singur care începe dintr-un loc și se duce în capătul opus. Și-atunci, locul unde e viran, unde vedem că nu ne încurcă nimeni și nimic, unde nu dărâmăm nicio casă, niciun bloc, este în Sopor. De-acolo se duce spre zona centrală, apoi spre Mănăștur și apoi în Florești. Asta e ideea de lucru pe care au avut-o specialiștii pe baza unui plan aprobat de ei”, a explicat Emil Boc la Ziua Live.

Edilul șef a fost întrebat cum va fi traficul în Cluj în timp ce se va lucra la metrou, având în vedere că vor fi câteva zeci, poate sute de basculante în plus. Răspunsul primarului a fost extrem de evaziv.

„Traficul nu începe din Ștefan cel Mare, ci din Sopor și se merge stație cu stație. Evident, când se va ajunge în zona centrală, va fi făcut un plan de trafic conform planului de lucrări la metrou. Dar aceste lucruri le vom discuta la timpul potrivit”, a mai spus Emil Boc.

Se poate semna 

Municipalitatea clujeană poate semna contractul cu turcii câștigători de la Gülermak, după ce Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a respins contestația depusă de firma Dogus, la licitația pentru realizarea metroului clujean

Semnarea actelor ar urma să se întâmple curând, conform spuselor ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu.

9.059.483.352,07

de lei fără TVA  este oferta financiară (față de valoarea estimată de 9.064.456.067 lei fără TVA).

96

de luni este durata totală a contractului.

În prima etapă vor fi finalizate lucrările pe 9,16 km care includ secțiunea Sfânta Maria – Europa Unită (9 stații) și depoul. Lucrările din această etapă, finanțată prin PNRR, trebuie finalizate până la sfârșitul lunii august 2026.

În cea de a doua etapă, finanțarea va asigura construcția secțiunilor Țara Moților -Sfânta Maria (7 stații) și Piața Mărăști – Muncii (3 stații) care totalizează 11,87 km.

300

de milioane de euro sunt asigurați din PNRR.

Ministerul Transporturilor asigură finanțarea de la bugetul de stat, fonduri europene, dar și Primăria Cluj-Napoca va avea o contribuție de la bugetul local.

Metroul clujean va circula la un interval de 90 de secunde, iar capacitatea va fi cuprinsă între 15.000 şi 20.000 pasageri, mai puţin de jumătate din capacitatea proiectată pentru Magistralele M5 şi M6 din Bucureşti.

 

 

 

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.