DE LA NICIUNUL. Cinci perechi de trenuri vor circula pe ruta Cluj Napoca – Beclean pe Someș – Salva – Vișeu de Jos – Sighetu Marmației

Autor  admin   în       3 saptãmâni în urmã     7751 Vizualizări.  

Dacă până mai zilele trecute, niciun tren CFR Călători nu putea deservi ruta Salva – Vișeu – Sighetu Marmației în noul mers de tren, lucrurile s-au schimbat. Ba mai mult, vor putea și privații circula, scrie clubferoviar.ro.

CFR SA a remis vineri un comunicat de presă în care încearcă liniștirea opiniei publice după anunțul că o importantă rută feroviară din nordul țării va rămâne fără operator. „Compania Națională de Căi Ferate „CFR” SA informează asupra faptului că, în cursul anului 2025, pe secția de circulație Salva – Vișeu de Jos – Sighetu Marmației vor circula 5 perechi de trenuri, în relația Cluj Napoca – Beclean pe Someș – Salva – Vișeu de Jos – Sighetu Marmației”, a comunicat vineri CFR SA.

„În acest moment, CFR SA elaborează trasele detaliate pentru anul 2025, care vor fi comunicate publicului călător la schimbarea Planului de Mers al Trenurilor. De asemenea, menționăm faptul că, pe secția de circulație Salva – Vișeu de Jos – Sighetu Marmației, și un alt operator de transport feroviar de călători va realiza, în perioada următoare, probe de parcurs”, a mai transmis, conform sursei citate, operatorul feroviar de stat.

Unii au fost interesați și de acest articol:

O rută de cale ferată spectaculoasă care lega Maramureșul istoric de Transilvania a fost închisă circulației. Explicația dată de CFR Călători

Secția de circulație Salva – Vișeu de Jos – Sighetu Marmației are o lungime de 140 km. Aceasta prezintă o complexitate deosebită (traseu montan cu poduri și podețe feroviare, viaducte și tuneluri) cu o pantă caracteristică maximă de 20,5 mm/m între staţiile Dealu Ştefăniţei – Fiad Hm pe o distanţă de 12,5 Km (pantă în creștere continuă în altitudine).

Secția este operată în prezent doar de CFR Călători, cu garnituri de trenuri ce au în compunere locomotivă diesel electrică de 2100 CP şi 3-4 vagoane. Din cauza dificultății și complexității traseului, doar locomotivele diesel electrice de 2100 CP dispun de carateristicile tehnice necesare pentru operarea în condiții optime de circulație și de regularitate pe această secție.

Citește mai multe despre acest subiect, aici.

 

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.