De ce se tot amână reconstruirea podului Garibaldi

Podul Garibaldi, de lângă stadion și BTarena, se pregătește de mai multă vreme să fie reconstruit. Primăria a avut în 2014 un proiect futurist, la care a renunțat pentru unul comun. Sunt doar planșe, pentru că podul arată la fel de trist ca în trecut. S-au făcut doar lucrări de cosmetizare înainte de Untold, pentru ca turiștii să nu își facă o impresie proastă despre administrația clujeană.
De ce stau lucrurile pe loc? Pentru că, la prețul estimat anul trecut, nu s-a găsit nicio firmă interesată. Așa că studiul de fezabilitate a fost refăcut, iar indicatorii tehnico-economici urmează să fie reaprobați în Consiliul Local. Odată acest demers înfăptuit, se va putea trece la licitație.
Prețul estimat a urcat de la 7,09 milioane de lei la 8,78 milioane.
“Modificările legislative au dus la creșterea manoperei”, se arată în referat. Oricum, 5,07 milioane de lei pentru acest proiect ar urma să vină din PNDL 2 (planul național de dezvoltare locală).
Garibaldi urmează să fie reconstruit în etape, dar „sub trafic”, așa cum a precizat, de mai multe ori, primarul Emil Boc.
Podul ar urma să aibă 50,30 m lungime și trei deschideri. Lățimea structurii va avea 20-24 m, iar carosabilul, 14 m, adică patru benzi de circulație. Actualul pod are numai trei benzi. Va exista trotuar și pistă pentru biciclete. S-a stabilit inclusiv că este nevoie de nouă grinzi. Spre comparație, la podul peste Someș de la autostradă, la Gilău, se vor folosi 64 de grinzi. Durata de execuție a fost estimată la nouă luni.