Cum vrea Clujul să obțină finanțare pentru super-bulevardul de nord. Emil Boc: “Am dezvăluit din casă, dar m-ați tras de limbă”
Clujul visează la un culoar de mobilitate în partea sa de nord. Media9 v-a arătat randări în premieră: pleacă de la gară, trece pe patru benzi peste noul pod Oașului – Răsăritului, urmează traseul căii ferate și se oprește la IRA.
Planul urbanistic zonal și studiul de fezabilitate sunt realizate de compania NV Construct, respectiv de arhitecții Anca Mihai și Arnold Macalik.
4
kilometri va avea noul bulevard al Clujului.
„Cercetătorii au ajuns la concluzia că, prin construcția acestui nou bulevard, orașul va câștiga 25.000 de euro pe zi. Suma provine din diferența de carburant ars și de timp câștigat. Așa că acest bulevard va aduce beneficii de zece milioane de euro pe an pentru clujeni”, a spus Macalik, la o dezbatere publică.
Banii pentru acest proiect nu există, însă primarul Emil Boc a explicat care este planul Primăriei. “România are 2 miiliarde de euro risc de neangajare”. Asta însemnă, în traducere, că țara noastră dă semne că nu este capabilă să absoarbă aceste 2 miliarde din exercițiul financiar al Comisiei Europene, exercițiul financiar 2014-2020. Boc a continuat: “Ne așteptăm să existe un call de proiecte retrospective”. În traducere, proiecte deja începute, din fonduri proprii, dar care sunt eligibile pentru a primi finanțare din fonduri europene. “De aceea ne luptăm să avem proiecte mature și să le începem, ca să primim finanțare după 2023”, a mai afirmat primarul Clujului, care a încheiat spunând: “Am dezvăluit din casă, dar m-ați tras de limbă”.
Media9 a mai scris că municipiul Cluj a profitat de lipsa de proiecte și de dorință de a absorbi fonduri europene a altor regiuni. În trecutul exercițiu financiar al Comisiei Europene s-a întâmplat la fel. Mai mult, slaba absorbție ne dă speranțe că se vor găsi banii necesari pentru marile proiecte ale Clujului, metrou, centură metropolitană, tren metropolitan, foarte scumpe și pentru care nu e clar în clipa aceasta cum se vor acoperi costurile.