Cum va arăta podul „strategic” care se construiește în zona Oașului – Răsăritului. GALERIE FOTO
Proiectanții sunt gata, au finalizat proiectul pentru podul care va traversa râul Someșul Mic lângă gară, legând străzile Oașului și Răsăritului. „Este un pod strategic”, a spus recent primarul Emil Boc. Practic, noul pod ar fi primul pas către realizarea unui drum cu patru benzi care să lege gara de zona IRA și aeroport.
Primăria a semnat în 3 februarie contractul 72928 cu asocierea care proiectează și construiește podul. Liderul de asociere este Freyrom s.a., din București, o societate care execută lucrări speciale de construcții înființată în 1996.
Proiectanții sunt Costin și Vlad Birou de Proiectare s.r.l. și Integrated Road Solutions s.r.l. Coordonatorul proiectului este inginerul Mihai Vlad.
Elaborarea proiectului era prevăzută pentru a fi realizată în 60 de zile de la semnarea contractului, iar asocierea mai avea la dispoziție o lună pentru elaborarea detaliilor tehnice de execuție. Teoretic, în 3 mai ar trebui să se treacă la execuția propriu-zisă, care ar urma să dureze 21 de luni.
Revenind la Freyrom, societatea este controlată de Freyssinet France, cu sediul în Franţa, cu 0,01% din capitalul social, Soletanche Freyssinet, cu sediul în Franţa, cu 45,95% din capitalul social, Freyssinet Participations SARL, cu sediul în Franţa, cu 50,2% din capitalul social, Societatea de Construcţii CCCF Bucureşti SA, cu sediul în Bucureşti, cu 3,68% din capitalul social, Bruno Dupety, cu 0,16% din capitalul social. Administratorii societăţii sunt: Nagle Patrick Joseph – membru CA, Deary Mark Damien – membru CA, Vincent Duflocq – administrator, Pascal Rochedreux – administrator, Krzysztof Andrzej Berger – preşedinte Consiliu de Administraţie.
Printre lucrările contractate în ultimii ani de Freyrom se află reabilitarea unui pod de la Cernavodă sau crearea unui sistem de undă verde pentru tramvaiele din Oradea.
Freyrom are o lungă listă de parteneri și subcontractori:
- Procons Group s.r.l. – partener
- Costin și Vlad Birou de Proiectare s.r.l. – partener
- Intagrated Road Solutions s.r.l. – partener
- Sodi Construcții s.r.l. – subcontractant
- Montrepcom s.r.l. – subcontractant
- Aedilis Proiect s.r.l. – subcontractant
- Abed Nego Com s.r.l. – subcontractant
- Electro-Aparataj s.r.l. – subcontractant
Să observăm participarea Abed Nego Com, din Oradea. Ei s-au ocupat de pasajul de la gară. Porivit raportului curții de conturi pe anul 2016, Primăria Cluj-Napoca a efectuat plăți nelegale în valoare de aproximativ 300.000 de lei în conturile firmei Abed Nego Com, plasată în sfera de influență a city-managerului Gheorghe Șurubaru. Patronul acestei firme i-a fost subaltern lui Șurubaru la CFR Infrastructură.
22,7
milioane de lei este valoarea lucrărilor, conform ofertei făcută de Freyrom, la care se adaugă TVA. Totalul este de 27 de milioane.
Primăria poate acorda un avans de 30% din valoarea lucrărilor, dar numai cu garanții, iar plățile se fac la 60 de zile. Pentru orice întârzieri, penalitățile sunt de 1% pe zi din valoarea contractului, fără TVA (din care se scade valoarea eventualelor lucrări deja acceptate).