Cum sunt atrași tinerii în „povestea” sportului: marketingul care transformă meciurile în experiențe
Ziarul Financiar (zf.ro) a documentat modul în care clubul de baschet U-BT Cluj-Napoca reușește să atragă clase întregi de elevi la meciurile sale, printr-o strategie modernă de marketing sportiv. Clubul clujean, unul dintre puținele din România cu un departament dedicat de marketing, transformă evenimentele sportive în adevărate experiențe pentru tineri, cu scopul de a-i implica în lumea sportului și de a le trezi interesul.
„Pentru noi este foarte important ca tinerii să vină în poveste, să îi implicăm în sport, să le trezim interesul, să le oferim experiențe pozitive la meciuri și să îi fidelizăm ca suporteri. Crescând baza de fani, asigurăm un viitor solid pentru club”, a declarat Simona Oțel, marketing managerul clubului U-BT Cluj, într-un interviu realizat de Ziarul Financiar la finalul anului trecut, în cadrul proiectului Business Sportiv.
Clubul se concentrează pe social media ca principal instrument de promovare, folosind conținut atractiv și interactiv pentru a construi o comunitate în jurul echipei. Inspirându-se din strategiile marilor cluburi din Euroleague, FIBA, NBA sau chiar din fotbal, U-BT Cluj promovează baschetul într-un mod modern, conectând echipa cu publicul tânăr.
Spre deosebire de marketingul clasic, marketingul sportiv are rolul de a crea o poveste în jurul jocului de pe teren, a atmosferei din tribune și a comunității de suporteri. Fanii sportului dezvoltă atașamente emoționale puternice, iar o astfel de conexiune poate să îi îndrume pe tineri inclusiv spre practicarea unui sport.
România, potrivit datelor Comisiei Europene, se află pe ultimele locuri în Europa la practicarea sportului, doar 6% din populație făcând mișcare regulat. U-BT Cluj își propune să schimbe această realitate prin strategii care să atragă tinerii, transformând meciurile de baschet într-o experiență memorabilă.