Cum se înnoiește zona gării din Cluj
Zona gării clujene s-a înnoit deja, e adevărat, odată cu realizarea unui tunel de 99 de metri care leagă cele două pasaje subterane existente. S-a reamenajat spațiul, cu materiale de calitate, s-au organizat parcările. Dar lucrurile nu se opresc aici. Stațiile CTP unde opresc numeroase linii de autobuz și troleibuz au rămas în urma vremurilor și acela este următorul obiectiv de modernizare.
Primăria nu a prelungit contractele comercianților care ocupă spațiul dedicat transportului public de vis-a-vis de fosta Gară Mică. Acolo vor fi montate șase stații verzi, cum sunt deja cinci pe strada Bună Ziua.
Acoperișurile vor fi realizate din sticlă securizată pe care vor fi amplasate un strat din tablă și unul de vegetație, respectiv sisteme de retenție, dar și de scurgere a apei de pe acoperiș. 12 dintre stații vor avea și un perete lateral.
Există un motiv pentru care cele șase stații nu sunt deja instalate. „Facem un studiu de fezabilitate pentru modernizarea acelui trotuar, care va fi realizat din piatră, va avea mobilier urban și iluminat cu sistem LED. Suntem în faza studiului de fezabilitate”, a spus Virgil Poruțiu, director tehnic în Primăria Cluj-Napoca. Odată ce studiu va fi gata, se va scoate la licitație proiectarea și execuția, iar atunci vor fi instalate și noile stații verzi.
În primăvară, Primăria a desemnat câștigătoarea licitației pentru realizarea a 18 stații verzi:t Metalgan Company SRL, din Slatina, o firmă specializată în fabricarea de construcții metalice și părți componente ale structurilor metalice.
27.000
de lei, aproximativ 5.000 de euro, va costa amenajarea unei stații, conform ofertei Metalgan Company SRL. Totalul pentru cele 18 stații “verzi” este de 486.000 de lei.
Sunt cinci stații în Bună Ziua, șase care merg la gară, iar alte șapte amplasamente sunt în studiu.