Cum se circulă în zona în care au început lucrările la pasajul suprateran din Florești + în cât timp vor fi îngropați piloții forați

Autor  admin   în       3 luni în urmã  

Primarul celei mai mari comune din țară, Bogdan Pivariu, a vorbit, joi, în cadrul unei intervenții online, despre traficul rutier pe direcția Cluj – Florești, în zona în care se lucrează la construcția pasajului suprateran. 

Din acest motiv, traficul a fost deviat de marți, 22 aprilie 2025, în zona șantierului viitorului Spital Regional de Urgență din Florești. Edilul comunei a declarat că pe această rută se circulă în condiții normale și nu crede că vor exista blocaje în trafic nici în perioada următoare.

Traficul este normal, anunță Pivariu

„Suntem în vacanță cu facultățile și școlile, iar traficul n-a fost îngreunat și se desfășoară tot pe două benzi. Este doar un mic ocol în zona viitorului Spital Regional de Urgență, acolo unde se execută lucrările pentru piloții forați în vederea construirii pasajului. Va fi un sens giratoriu care va deservi intrarea și ieșirea din Spitalul Regional de Urgență. Cei care nu au interes la spital vor merge pe acel pasaj”, a explicat Bogdan Pivariu.

Primarul din Florești a mai declarat că nu crede că vor fi blocaje în trafic nici în perioada următoare, deoarece sunt două benzi pe sens în continuare și doar rularea este puțin încetinită în acea zonă pentru siguranță.

„Dacă va fi cazul de blocaje sau altceva, Poliția Locală va fi în zonă pentru a decongestiona traficul și a lua măsurile necesare”, a declarat, la Ziua live, Bogdan Pivariu.

Acesta a mai adăugat că, odată cu deschiderea circulației în ambele sensuri pe strada Răzoare, conducătorii auto au posibilitatea de a evita acest tronson și de a ieși pe DN1, fie lângă Metro, fie lângă Epinvest.

Lucrările la pasajul suptrateran, gata până la finalul anului

Pasajul suprateran din zona viitorului Spital Regional de Urgență face parte din proiectul Centurii Metropolitane, Tronson I Cluj-Napoca – Florești, care va include și lărgirea de la patru la șase benzi de circulație, cu bandă dedicată pentru transportul în comun pe ambele sensuri.

Reprezentantul companiei Viarom, care construiește pasajul, a explicat în urmă cu două zile că lucrările la cei 20 de piloți vor fi realizate într-o lună, după care va începe realizarea structurii pasajului, iar mai apoi rampele pasajului. În total, va fi o structură cu o lungime totală de 400 m. Lucrările vor fi încheiate până la finalul acestui an.

Lungimea Centurii Metropolitane: 42, 13 kilometri

Centura Clujului va avea 42,13 km (etapele I și II). În plus, se vor construi 19,6 km de drumuri de legătură (din totalul de 32,33 km prevăzut). Proiectul include 14 noduri rutiere din cele 20 planificate, precum și 5 tuneluri.

Valoarea estimată pentru această primă etapă se ridică la 6,87 miliarde de lei, iar costul total pentru ambele etape ajunge la 9,38 miliarde de lei (1,8 miliarde de euro).

Investiția va fi realizată cu finanțare externă nerambursabilă prin Programul Transport 2021-2027, completată de fonduri de la bugetul de stat, prin alocările Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.

 

 

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.