Cum scăpăm de kilometrajul dat înapoi
La Parlamentul european a fost înregistrată o inițiativă legislativă românească ce are în vedere stoparea fenomenului de falsificare a numărului real de kilometri parcurși ai mașinilor. Știm cu toții câtă neîncredere există astăzi între vânzători și cumpărători.
Una dintre măsuri este înregistrarea kilometrajului la inspecțiile tehnice periodice (ITP), propusă de europarlamentarul USR PLUS Vlad Gheorghe.
Am discutat cu Vlad Ggeorghe despre acest proiect legislativ cu Vlad Gheorghe. “Inițiativa are o componentă de siguranță, pentru că ne punem viața familiei în “mâinile” mașinii. Nu știi ce probleme, ce istoric are, nu știi ce service să îi faci. Până la urmă nu suntem cu toții mecanici, suntem doar niște clienți, niște consumatori. Trebuie să există responsabilitate în cazul în care îți minți clientul. Una este să ai o mașină care știi că are 500.000 de kilometri și alta să ai 100.000 de kilometri la bord, dar automobilul are de fapt 500.000. Sunt alte probleme și alte așteptări. În acest moment, nu în toate țările există legislație îndreptată împotriva kilometrajului dat înapoi. În unele state se face acest lucru la nivel industrial, există firme specializate pentru așa ceva. Noi cerem să fie considerată infracțiune în toate statele membre”, a spus Gheorghe.
Europarlamentarul USR PLUS mai spune că, potrivit estimărilor, între 5% și 12% din mașinile vechi vândute în statele UE și între 30% și 50% dintre cele exportate pe teritoriul UE au kilometrajul dat înapoi.