Cum devine un bulevard al Clujului o biată străduță cu o bandă pe sens – GALERIE FOTO
În ultima perioadă, străzile din cartierele Clujului au devenit mai largi. Nu neapărat la propriu, însă au șoferii au obținut mai multe benzi pentru circulație.
Pe strada Observator, pe Bulevardul Nicolae Titulescu, pe Calea Florești, pe Izlazului s-au regândit ori chiar eliminat parcările, astfel încât au fost reduse ambuteiajele pe aceste artere.
În Grigorescu situația evoluează fix în direcția opusă.
Grigorescu este, să nu uităm, singurul cartier mare al Clujului pentru care în continuare nu se găsește un amplasament pentru un parking.
Principala arteră din Grigorescu este tot mai îngustă, pe zi ce trece. Dacă circulați pe Bulevardul 1 Decembrie, știți că – până nu demult – se parca la bordură, pe malul Someșului, doar de-a lungul parcului. Adică până la intersecția cu strada Petuniei. Între timp, prima bandă a devenit loc de parcare de-a binelea. De la Petuniei, automobil lângă rulotă și rulotă lângă camion, până la podul albastru. Peste drum, aceeași poveste. Apoi, în fața restaurantului Mamaia este plin, chiar dacă localul este închis. În loc de bulevard, găsim o străduță tot mai îngustă.
Ar trebui să ia măsuri Primăria? Sigur că da: vorbim despre o stradă circulată intens, mai ales la orele de vârf; știm cu toții, că ne place sau nu, că pe aici se scurge o mare parte a traficului spre și dinspre Florești. Au dreptate și locuitorii din zonă, care ar avea nevoie de un parking. Au mașini, vor și ei să le parcheze undeva. Și o întrebare: dacă trotinetele plătesc abonament pentru utilizarea spațiului public, atunci camioanele și rulotele care sunt parcate pe bulevard nu ar trebui și ele să fie taxate?