Cum arată locomotivele și vagoanele modernizate de cele două companii private, Reloc și Softronic. Unele au 50 de ani vechime
![Cum arată locomotivele și vagoanele modernizate de cele două companii private, Reloc și Softronic. Unele au 50 de ani vechime](https://media9.ro/wp-content/uploads/bfi_thumb/Locomotiva-Softronic-3m48h99bz1upmowgooxxje.jpg)
Locomotivele și vagoanele modernizate prin PNRR pentru CFR Călători au fost prezentate în stația de cale ferată București Băneasa, iar apoi a fost organizată o cursă inaugurală până la Pasărea, pe Magistrala 800, potrivit clubferoviar.ro.
Materialul rulant modernizat va schimba o mare parte din imaginea dezastruoasă a transportului feroviar din România, însă tronsoanele unde vor putea fi folosite la viteză maximă rămân în continuare puține.
Contracte semnate de CFR Călători. Remarul Cluj modernizează vagoanele
Au fost prezentate două locomotive – una modernizată de Softronic și cealaltă de Reloc – și două vagoane – ambele modernizate la Atelierele CFR Grivița.
În decembrie 2023, CFR Călători a semnat mai multe contracte de prestări servicii, ca parte a unui proiect din PNRR care prevede, printre altele, modernizarea a 55 de locomotive, dar și a 139 de vagoane de călători. Materialul rulant este modernizat la Atelierele CFR Grivița, Electroputere VFU Pașcani, Remarul 16 Februarie Cluj (pentru vagoane), Reloc Craiova, Softronic Craiova și SCRL Brașov (pentru locomotive).
Contractul semnat cu Softronic Craiova vizează modernizarea a 19 locomotive electrice și are o valoare de 100,68 milioane de euro. Cea prezentată la gara Băneasa este fosta EA 229 a Depoului Brașov, fabricată în 1975 la Electroputere Craiova. La finele lunii ianuarie 2025, procesul de modernizare s-a finalizat și locomotiva a fost omologată oficial.
La rândul ei, Reloc Craiova a semnat cu CFR Călători un contract în valoare de 91,1 milioane de euro, cu finanțare prin PNRR, pentru modernizarea a 19 locomotive.
Locomotiva modernizată este una de tip “Lema” (Locomotivă Electrică cu Motoare Asincrone – Electric Locomotive with Asynchronous Motors). Sistemul de tracțiune este livrat de prestigioasa companie elvețiană ABB.
Toate cele 19 locomotive de 5100 kW ale CFR Călători modernizate la Reloc vor fi echipate cu un transformator de tracțiune, două convertizoare de tracțiune de tip CC 1500 MS și șase motoare de tracțiune de tipul AMX 500. Noile transformatoare, convertizoare și motoare electrice furnizate de ABB vor ajuta locomotivele să atingă viteze maxime de 160 km/oră, față de cele actuale, de 120 km/oră.
Imagini VIDEO – AICI.
Foto: clubferoviar.ro