Culoar Zorilor – Sala Polivalentă. Primăria expropriază aproape o jumătate de hectar

Săptămâna aceasta s-a discutat, în comisia de urbanism, planul zonal pentru noua intersecție din vestul Clujului. Șoferii care vor coborî din Zorilor pe strada Mărginașă vor putea trece pe lângă Platinia și ajunge fără alte manevre la Sala Polivalentă. Este un plan anunțat public prima oară de viceprimarul Dan Tarcea, în toamna anului 2017. Iată că acum prinde contur. De acest proiect depinde, prin ricoșeu, introducerea benzii dedicate pentru mijloace de transport în comun pe strada Moților.
Ce are în plan Primăria. În primul rând, exproprieri. Sunt 4.673 de metri pătrați care urmează să fie trecuți din proprietatea privată în cea publică, inclusiv 1.575 de metri pătrați deja construiți. Strada Mărginașă ar urma să ajungă la 9,7 metri lățime (benzi auto de 2,9 metri), cu o deschidere de peste 12 metri la intersecție – aici schimbările nu sunt atât pe mari cum au fost anunțate. După ce s-au tot gândit, proiectanții au decis ca aici să ceară exproprierea unor curți și doar a 105,71 metri pătrați construiți.
Pe Moților și pe Ilie Măcelaru se expropriază mai mult. 3.155 de metri pătrați, din care 1.205 construiți, pe Moților, respectiv 558 de metri pătrați, din care 263 construiți, pe Ilie Măcelaru.
Dispare casa din actuala stație CTP de lângă Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară (USAMV), pentru a se lărgi deschiderea la strada principală. Se lărgește și strada creată de investitorul de la Platinia. Se realizează străpungerea dinspre Calea Mănăștur spre Uzinei Electrice. Imobilele vor fi demolate și se va construi un pod peste Canalul Morii. Noua arteră astfel creată va avea 21 de metri lățime, cu trotuare de cel puțin 1,9 metri, cu piste de biciclete de 2 metri lățime, cu benzi auto de 2,9, respectiv 3 metri.
Calea Mănăștur urmează să fie regândită, iar mașinile personale pierd o bandă. Asta chiar dacă se ia de la trotuare și se oferă pentru traficul pe roți. Vor fi benzi dedicate mijloacelor de transport în comun pe ambele sensuri, o pistă de 2 metri pentru biciclete și rămâne câte o bandă pentru vehicule. Nu se pomenește nimic despre mutarea stației de transport în comun, cerută de primar. Stația CTP pe direcția Mănăștur – centru se mută mai sus, aproape vizavi de strada Berăriei.
S-a discutat intens cum trebuie dirijată intersecția de la Platinia. Soluția proiectului este ca aceasta să fie semaforizată. Planul a fost realizat de societatea FIP Consulanting.