Controverse privind sensul giratoriu de pe Frunzișului. Emil Boc: “N-o să iasă cu dronele de acolo”
Media9 a scris în premieră despre sensul giratoriu de pe strada Frunzișului, care va deveni cel mai scump din istoria Clujului: două milioane de euro. De proiect se ocupă Dorin Bob, cel care ridică acolo ansamblurile Wing și Seasons.
Se construiește cel mai scump sens giratoriu din Cluj și un pasaj pietonal. Primăvară cu restricții de circulație pe “variantă”
Primarul Emil Boc a vorbit astăzi despre acest proiect, după ce vicepreședintele USR Cluj George Trif a afirmat că prețul sensului giratoriu este achitat de viitorii locatari din ansamblul Wings. În fapt, costul este suportat, în solidar, de Lidl și dezvoltatorii imobiliari din zonă.
“Cum ați face dacă ați fi primar? Acolo este regula interesului public. Dezvoltatorul fie aștepată când primăria are ca obiectiv realizarea investiție, fie investește el. Este interesul lui, nu luăm bani de la fiecare cetățean pentru acest proiect. Dacă privatul apreciază că poate vinde apartamentele, atunci își asumă investiția și nu așteaptă până când utilitățile publice sunt realizate din bugetul local. Pe Frunzișului, acel sens giratoriu era prevăzut, pentru că există o legătură cu centura metropolitană. Este o decizie, o decizie de viață a investitorului. Noi nu puteam să îi dăm aprobare să construiască fără sens giratoriu, că n-o să iasă locuitorii din blocuri cu dronele de acolo”, a spus Emil Boc, la Realitatea FM.
Lucrarea este scumpă întrucât amenajarea sensului giratoriu presupune și refacerea drumului. Se corectează pantele, pentru că normativele europene cer ca acestea să nu fie mai abrupte de 4%. Strada Frunzișului va fi complet refăcută pe o distanță de 340 de metri – 180 de metri în amonte și 160 în aval.
Sensul giratoriu se mută în afara carosabilului actual; strada se va lărgi, pentru că în curbă sunt acum doar două benzi de circulație, iar după realizarea sensului giratoriu vor fi patru. Va fi amenajat și un pasaj pietonal subteran, care va face conexiunea între zonele din interiorul respectiv exteriorul curbei, evitându-se astfel posibilele accidente la traversarea străzii.