Contract semnat: 9,36 de miliarde de lei pentru electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj – Oradea – Episcopia Bihor
Ministerul Transporturilor și CFR Infrastructură au semnat contractul pentru finanțarea proiectului de modernizare a Magistralei 300 Cluj – Oradea – Episcopia Bihor (frontieră cu Ungaria). În prezent, cele mai rapide trenuri fac pe această distanță 2 ore și jumătate, iar cele care opresc în toate stațiile fac peste 3 ore și 30 minute.
Contractul de finanțare are o valoare de 9,36 miliarde de lei, din care 6,5 miliarde de lei fonduri prin PNRR, a anunțat CFR Infrastructură pe site-ul propriu.
Contract din fonduri nerambursabile pentru reabilitarea liniei de cale ferată Cluj – Oradea – Episcopia Bihor (166,7 kilometri)
„Compania Națională de Căi Ferate CFR SA și Ministerul Transporturilor și Infrastructurii au semnat contractul de finanțare pentru electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată CLUJ NAPOCA – ORADEA – EPISCOPIA BIHOR (166,7 km), în valoare de 9,36 miliarde de lei, din cadrul Planului Naţional de Redresare și Reziliență (PNRR).
Contractul de finanțare, semnat de Ministrul Transporturilor, domnul Sorin Grindeanu, și directorul general al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, Ion Simu Alexandru, are drept scop electrificarea și reabilitarea liniei de cale CLUJ NAPOCA – ORADEA – EPISCOPIA BIHOR, pe o lungime totală de 166,7 km, cu fonduri nerambursabile din PNRR.
Proiectul de electrificare și reabilitare a liniei de cale ferată CLUJ NAPOCA – ORADEA – EPISCOPIA BIHOR (166,7 km) este structurat în următoarele 4 loturi, fiecare lot având deja constructorul desemnat, în cadrul procedurilor de licitație publică pentru proiectare și execuție lucrări, astfel:
- Lotul 1 CLUJ NAPOCA – AGHIREȘ;
- Lotul 2 AGHIREȘ – POIENI;
- Lotul 3 POIENI – ALEȘD;
- Lotul 4 ALEȘD – FRONTIERĂ”, se arată în comunicatul CFR Infrastructură.
160
de kilometri pe oră va fi viteza maximă după modernizarea liniei de cale ferată Cluj-Oradea-Episcopia Bihor.
Liniile de tren Cluj Napoca – Oradea și M 100 Caransebeș – Timișoara – Arad sunt cele două mari proiecte feroviare cu finanțare prin PNRR, ambele având câte 4 loturi.
Modernizarea și electrificarea liniei vor permite trenurilor de călători să atingă o viteză maximă de 160 km/h. respectiv 120 pentru trenurile de marfă. Totodată, se reabilitează 5 tuneluri feroviare și se modernizează 75 de treceri la nivel cu linia de cale ferată.