Contract de 62 de trenuri electrice noi pentru transportul regional de scurt parcurs: 23 dintre ele vor circula pe traseele regionalelor Cluj, Brașov și Timișoara
Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a anunțat că va semna cu constructorul polonez PESA contractul de 3,2 miliarde lei pentru încă 62 de trenuri electrice noi. Dintre acestea, aproape o treime vor circula pe traseele regionalelor Cluj, Brașov și Timișoara.
23
de rame electrice din cele 62 vor străbate rute din Ardeal și Banat; unele dintre ele vor circula pe ruta Huedin – Cluj Napoca – Bistrița.
Este vorba despre primul contract atribuit polonezilor pentru rame de scurt parcurs. În decembrie 2023, a fost semnat, tot cu PESA, contractul PNRR pentru 20 de trenuri de mediu și de lung parcurs.
3,23 miliarde
de lei este valoarea contractului, dar acesta poate ajunge la 4,15 miliarde de lei în funcție de realizarea unor servicii suplimentare.
Potrivit ARF, contractul are o valoare de 3,2 miliarde de lei, dar poate fi suplimentat până la 4,1 miliarde de lei dacă durata serviciilor de întreținere va fi dublată de la 15 la 30 de ani.
30
ianuarie 2024 este data când va fi semnat contractul de achiziție a celor 62 de trenuri electrice, destinate transportului regional de scurt parcurs.
Unii au fost interesați și de acest material:
Comunicatul Autorității pentru Reformă Feroviară:
„Invitație ARF adresată PESA pentru semnarea contractului de achiziție la ramele electrice regionale.
Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că reprezentanții Comisiilor de evaluare au transmis furnizorului polonez de material rulant PESA invitația de a semna, în data de 30.01.2024, ora 11:00, contractul de achiziție a 62 de rame electrice regionale (RE-R), destinate transportului regional de scurt parcurs, care au fost împărțite pe trei loturi.
Finanțarea proiectului va fi asigurată prin Fondul European de Modernizare (FM) 2021-2030, unul din instrumentele cheie care contribuie la obiectivele Pactului ecologic European, prin sprijinirea unei tranziții juste din punct de vedere social către o economie verde.
Menționăm că perioada de mentenanță și servicii de reparații este de 15 ani, necesară funcționării respectivelor trenuri. Astfel, contractele de achiziţii au prevăzută o clauză de revizuire, respectiv posibilitatea suplimentării perioadei de mentenanţă cu încă 15 ani, fără organizarea unei proceduri competitive, prin încheierea unui act adiţional.
Reamintim că valoarea totală a proiectului este cuprinsă între 3.237.711.753 și 4.150.288.451 lei, fără TVA, împărțită pe trei loturi, și anume:
Lotul 1 – 20 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele București N – Ploiești S – Adjud, Iași – Pașcani – Suceava, Bacău – Pașcani, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul 1.044.933.546 și 1.339.823.526 lei, fără TVA;
Foto: ARF