Contract de 1,53 miliarde de lei: se modernizează secțiunea de cale ferate Aghireș – Poieni. Cei 37 km se făceau într-o oră

Autor  admin   în       1 year în urmã     1139 Vizualizări.  

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA și Asocierea RailWorks au semnat contractul în valoare de 1,53 miliarde lei, pentru elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor de electrificare și modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare pe secțiunea Aghireș – Poieni (LTUL 2), aferentă obiectivului „Electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor (166,2 km)”. 

Asocierea RailWorks este formată din s.c. ARCADA Company s.r.l. (România) și s.c. Alstom Transport s.a. (Franța).

37 de kilometri în 65 de minute

Între cele două localități, Aghireș și Poieni, sunt 37 de kilometri, iar trenurile fac între 37 și 65 de minute. Trenurile cu opriri puține ating cel mult 80 km/h pe unele porțiuni și spre 100 km/h pe doar câțiva km. Sunt șase opriri intermediare între cele două localități. 37 de minute fac trenurile care au doar două opriri.

Proiectul este finanțat din fonduri nerambursabile prevăzute în Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil.

„Asocierea RailWorks, formată din SC ARCADA COMPANY (România) și SC Alstom Transport SA (Franța), va elabora proiectul tehnic și va executa lucrările de electrificare și modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru viteza maximă de 160 km/h pe întrega secțiune Aghireș – Poieni, în lungime de 36,53 km, lucrări civile în stațiile Huedin și Poieni, haltele de mișcare Stana și Brăișoru, punctele de oprire – Aghireș, Jebuc și Bologa, modernizarea lucrărilor de artă – 3 poduri, 67 podețe, 2 tuneluri la Stana, în lungime de 298 m (fir I), respectiv 320 m (fir II), 1 pasaj superior, 1 pasaj denivelat (ecoduct), sisteme automate de semnalizare la 16 treceri la nivel cu calea ferată, lucrări specifice de exploatare feroviară, precum și lucrări de semnalizare prin implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 și GSM-R) pe întregul traseu.

De asemenea, în cadrul lucrărilor aferente distanței AGHIREȘ – POIENI sunt incluse următoarele obiective de utilitate publică și feroviară:

►pasaj pietonal subteran la Huedin (construcție nouă)

► clădire nouă de călători în stația Poieni;

► panouri fonoabsorbante pe o lungime totală de 11,748 km;

►rampă de încărcare-descărcare în stația Huedin;

► substație nouă de tracțiune în zona stației Poieni.

42

de luni (3 ani și jumătate) este durata de implementare a proiectului

Durata de implementare a contractului este de 42 de luni, din care 6 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuția lucrărilor.

Obiectivul general al contractului este electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată pe întregul traseu, servicii feroviare moderne în spațiile destinate publicului călător, îmbunătățirea condițiilor de exploatare și operare feroviară, necesare maximizăriivolumului de mărfuri transportate, precum și îndeplinirea următoarelor obiectivelor specifice:

creșterea vitezei de circulație la valori cuprinse între 160 km/h și 120 km/h pe întregul tronson;

modernizarea stațiilor (inclusiv haltele de mișcare)

modernizarea clădirilor stațiilor de călători, inclusiv construirea de pasarele şi/sau tuneluri pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;

modernizarepoduri, podețe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătățirea terasamentelor;

facilitățile pentru persoanele cu dizabilități;

montarea de panouri fonoabsorbante și/sau soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot;

construcția drumurilor de întreținere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice);

modernizarea instalațiilor de electrificare (25 kV) pe toată lungimea tronsonului;

maximizarea capacității de tranzit;

asigurarea interoperabilității prin implementarea STI, în special în ceea ce priveste sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din stații si haltele de miscare

instalații de centralizare electronică noi, în stații, și introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);

modernizarea echipamentului de telecomunicații.

Linia de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor– Frontieră beneficiază de finanțare în cadrul PNRR, fiind, de asemenea, inclusă în Planul investițional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 – 2030”, se arată în comunicatul CFR S.A.

About