Constructorul penalizat pentru întârzierea de 4 ani pe A10, Sebeș-Turda, începe lucrările la un alt lot de autostradă
Constructorul italian Pizzarotti, care a fost penalizat de CNAIR pentru întârzierea de 4 ani pe A10, Sebeș-Turda, a fost desemnat să înceapă lucrările la primul lot al Autostrăzii A7, Ploiești-Buzău.
Pizzarotti a fost penalizată cu peste 80 de milioane de lei, sumă contestată în instanță, potrivit economedia.ro.
Inițial, CNAIR desemnase firma românească Bog Art câștigătoarea contractului de 1,4 miliarde lei, dar constructorul nu a depus la timp toate actele, iar atribuirea s-a făcut către Pizzarotti.
Ultimul contract al constructorului din Italia a fost primul lot al Autostrăzii A10, Sebeș -Turda, deschis parțial, în 2020, cu o întârziere de 4 ani față de termenul inițial motiv pentru care CNAIR a aplicat o penalizare de 84 milioane lei, contestată în instanță:
„APLICAREA DE PENALITĂȚI ANTREPRENORULUI – A FOST EMISĂ O FACTURĂ DE PENALITĂȚI PENTRU SUMA STABILITĂ DE CATRE INGINER PRIN MODUL DE SOLUȚIONARE A REVENDICĂRII BENEFICIARULUI PRIVIND EȘECUL ANTREPRENORULUI DE A RESPECTA PREVEDERILE SUB-CLAUZEI 8.2 [DURATA DE EXECUȚIE] IN VALOARE DE 81.260.870,58 LEI. A FOST EMISĂ O FACTURĂ DE PENALITĂȚI PENTRU SUMA STABILITĂ DE CĂTRE INGINER PRIN MODUL DE SOLUȚIONARE A REVENDICĂRII BENEFICIARULUI PRIVIND ÎNTÂRZIERI ÎN REMITEREA PROGRAMULUI DE EXECUȚIE PL ST002E, ÎN VALOARE DE 3.250.000,00 LEI” – raport oficial CNAIR.
Lucrările încep astăzi
Lucrările pentru execuția primului lot al Autostrăzii A 7 Ploiești-Buzău încep luni, cu predarea amplasamentului către asocierea italiano-română Pizzarotti-Retter.
Constructorul Pizzarotti, liderul din asociere are la dispoziție 20 de luni pentru construirea lotului Ploiești-Mizil cu o lungime de 21 de kilometri care include 14 poduri, cea mai dificilă lucrare de artă fiind un pasaj cu o lungime de 550 de metri. Predarea amplasamentului se face în prezența ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu (prima prezență la deschiderea unui mare șantier).
Autostrada Ploiești-Pașcani este cel mai important proiect de autostradă din Europa finanțat prin PNRR.
Tronsonul Ploieşti – Buzău, în cifre:
4,3
miliarde de lei este valoarea estimată pentru construcția lotului Ploiești – Buzău.
Întregul sector Ploiești – Buzău al A7 (Autostrada Moldova) are o lungime totală de 63,25 km și o valoare estimată de construcție de 4,3 miliarde lei, alocați prin PNRR.
Lungime – 63 km;
– 6 noduri rutiere;
– 160 de ha de perdele forestiere;
– 42 de poduri + pasaje;
– 4 spații de servicii moderne, dotate și cu stații de încărcare electrice.
Lotul 1, A7 (Dumbrava – Mizil)
Pe cei 21 de km ai Tronsonului 1 – Dumbrava (Autostrada București – Ploiești) – Mizil (DJ 100C) vor fi construite 15 de poduri și pasaje, 2 noduri rutiere și un centru de întreținere și monitorizare.
Lotul 2, A7 (Mizil – Pietroasele)
Proiectul vizează ca pe cei 28,35 de km ai Tronsonului 2 Mizil (DJ 100C) – Pietroasele (DJ 203G) să fie construite 20 de poduri și pasaje, 2 noduri rutiere și 2 spații de servicii.
Lotul 3, A7 (Pietroasele – Municipiul Buzău)
Pe cei 13,9 km ai Tronsonului 3 Pietroasele (DJ 203G) – Municipiul Buzău (DN 2B) vor fi ridicate 7 poduri și pasaje, 2 noduri rutiere, un centru de întreținere și 2 spații de servicii.
Sursa: economedia.ro