Compania Națională de Investiții Rutiere vrea să preia de la CNAIR Autostrada Nordului și DEx Cluj – Dej. „Ar însemna accelerarea materializării acestor proiecte”

Autor  admin   în       8 luni în urmã     4688 Vizualizări.  

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) vrea să preia 11 proiecte de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii (CNAIR). Printre ele se numără Autostrada Nordului și Drumul Expres Cluj – Dej. Preluarea celor 11 proiecte ar însemna accelerarea materializării sale, declară Cătălin Urtoi, directorul interimar al CNIR.

NOTĂ: Compania Națională de Investiții Rutiere a fost înființată în 2016, în urma unei ordonanțe de urgență referitoare la reorganizarea Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR). De atunci, CNADNR a devenit CNAIR; CNIR este o societate pe acțiuni și funcționează independent de CNAIR. 

Cătălin Urtoi a afirmat că a transmis către CNAIR o listă de proiecte aflate în analiza companiei CNIR, prin care a solicitat o fișă tehnică pentru fiecare proiect in parte, cu situația la zi a implementării lor și dacă au fost bugetate sau nu de CNAIR pentru 2024.

„În funcție de răspunsul primit, vom face o analiză internă și vom solicita Ministerului Transporturilor o listă de proiecte care să facă obiectul transferului de la CNAIR la CNIR și care să fie prinse în Bugetul de Venituri și Cheltuieli CNIR pe 2024. De asemeni, vom finaliza și o procedură de lucru în vederea preluării acestor proiecte, procedură la care se lucrează în acest moment și care va permite o preluare din mers, fără blocaje ale proiectelor!
Compania CNIR va fi pregătită să aducă plus valoare și să accelereze finalizarea acestor proiecte!
Această procedură va cuprinde întreaga gamă de proiecte:
Studii de Prefezabilitate, Studii de Fezabilitate, Proiectare și Execuție.
Iată lista proiectelor asupra cărora ne-am oprit pentru această analiză:
1. Autostrada A13, Bacău-Brașov;
2. Autostrada Unirii -A8, secțiunea montană, Miercurea Nirajului-Leghin;
3. Autostrada Unirii-A8, tronsonul Motca-Letcani-Ungheni;
4. Autostrada A3, Ploiești-Brașov;
5. Drum Expres, Focșani-Brăila;
6. Drum Expres, Craiova-Tg.Jiu;
7. Drum de mare viteză, București-Giurgiu;
8. Autostrada Nordului A14, Satu Mare-Baia Mare-Dej-Bistrița-Suceava;
9. Drum Expres, Arad-Oradea;
10. Drum Expres, Cluj-Dej;
11. Drum Expres, Suceava-Botoșani”, a transmis directorul interimar al CNIR.
Cu toate acestea, câteva dintre cele 11 proiecte solicitate de CNIR se află în diferite stadii la CNAIR. De exemplu, CNAIRa lansat în urmă cu câteva zile licitația pentru elaborarea studiului de fezabilitate necesar construirii Drumului Expres Cluj – Dej. La fel și Drumul Expres Arad – Oradea.

Aici este articolul:

Pas important pentru construirea drumului expres Cluj-Napoca – Dej

AUTOSTRADA NORDULUI are următorul traseu: Oar – Satu Mare – Baia Mare (MM) – Jibou (SJ) – Dej (CJ) – Beclean (BN) – Bistrița (BN) – Vatra Dornei (SV) – Iacobeni (SV) – Câmpulung Moldovenesc (SV) – Gura Humorului (SV) – Suceava.

Autostrada Nordului este propusă ca drum expres (sau drum de mare viteză) care pornește de la punctul de pe granița cu Ungaria, Oar, Satu Mare. Traseul spre est trece prin apropierea localităților Baia Mare, Dej, Bistrița, Vatra Dornei, după care este preconizată o joncțiune cu A7, continuându-și traseul până la Suceava.

Autostrada Nordului va conecta 6 județe din Maramureș, Transilvania și Moldova. 

În ceea ce privește valoarea contractelor, cel pentru Lotul 1 (Baia Mare – Dej) are o valoare de 12,74 milioane de lei (fără TVA), iar contractul pentru lotul 2 (Dej – Bistrița) are o valoare de 8,37 milioane de lei (fără TVA).

În 25 octombrie 2022, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat pe contul său de Facebook că au fost semnate studiile de fezabilitate pentru cele două loturi.

 

335

de kilometri este lungimea planificată pentru drumul de mare viteză care pornește de lângă Satu Mare și ajunge la Suceava

Proiectul Autostrăzii Nordului (A 14), care ar trebui să lege Satu Mare de Suceava, pe o distanță planificată de 335 de kilometri, se află încă în faza studiilor de fezabilitate, deși, conform legii, ar mai fi aproximativ doi ani până când ar trebui finalizată construcția.

Inițial era prevăzut ca, de la Satu Mare, autostrada să treacă spre Ungaria prin punctul de frontieră Petea. Ulterior autoritățile din Ungaria au identificat un sit Natura 2000 la Rozsály – Csengersima în dreptul localității Petea care a dus la modificarea traseului pe partea stângă a râului Someș, urmând ca drumul să intersecteze granița cu Ungaria în dreptul localității Csenger din Ungaria și Oar din România, aproximativ 7 km la sud de Petea, în linie aeriană. Aici încă nu există un punct de trecere comun al frontierei.

 

 

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.