Compania Națională de Drumuri va semna contractul cu UMB pentru noul nod rutier de pe Autostrada Transilvania

Autor  admin   în       6 zile în urmã     1188 Vizualizări.  

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) va semna până la finalul acestei luni contractul cu antreprenorul român UMB pentru proiectarea și construirea nodului rutier de la Românași (județul Sălaj), de pe Autostrada Transilvania, potrivit economedia.ro.

Constructorul UMB a fost desemnat pe 4 septembrie 2024, iar în termenul legal de 10 zile (care se calculează din ziua următoare desemnării) n-au fost depuse contestații, conform informațiilor publice de pe platformele Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC), respectiv Sistemul pentru Achiziții Publice (SEAP).

Potrivit sursei citate, CNAIR mai derulează următoarele proceduri în vederea semnării tuturor contractelor:

  • se solicită documentele necesare conform documentației de atribuire;
  • în urma transmiterii, documentele sunt analizate de CNAIR;
  • după ce se stabilește că documentele sunt în conformitate cu procedurile legale, contractul va parcurge circuitul de avizare internă (juridică și economică);
  • la finalul parcurgerii acestor etape procedurale, contractul poate fi semnat cu antreprenorul care a fost desemnat câștigător.

71,3

milioane de lei este valoarea contractului pentru construcția nodului de la Românași.

Constructorul băcăuan UMB va construi nodul rutier de la Românași, de pe Autostrada Transilvania A3, a anunțat la începutul lunii septembrie directorul general al CNAIR, Cristian Pistol. Contractul pentru nodul rutier de la Românași (jud. Sălaj) are o valoare cuprinsă de 71,3 milioane de lei, iar durata de 10 luni (3 luni proiectare și 7 luni execuție).

DECLARAȚIE

„Asocierea SC SA&PE Construct SRL – SC Spedition UMB SRL-SC Tehnostrade SRL (România) va avea la dispoziție 10 luni (3 luni pentru proiectare și 7 luni pentru execuție) pentru finalizarea acestui nod rutier. Contractul în valoare de 71,33 milioane lei (fără TVA), finanțat prin PNRR, ca putea fi semnat după 10 zile, dacă nu vor fi depuse conestații. Acest nod rutier va asigura accesul pe și dinspre Autostrada Transilvania (subsecțiunea Zimbor – Poarta Sălajului), DN1F și DJ108A, până la finalizarea subsecțiunii Poarta Sălajului – Zalău”.

Cristian Pistol, directorul general al CNAIR, 4 septembrie 2024

Pentru construirea nodului rutier de la Românași, în iunie, CNAIR a primit trei oferte, inclusiv de la UMB care lucrează pe sectorul Zimbor-Poarta Sălajului. Lotul Nădășelu – Zimbor (30 km), deși mai avansat, nu poate fi deschis nici în 2025 în lipsa viaductelor de la Nădășelu și Topa Mică, contractul fiind semnat în iunie cu Ozaltin (durata de proiectare și execuție este de 27 luni).

Recent, Ministerul Transporturilor a prezentat Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru exproprieri necesare construirii nodului rutier de la Românași, pe Autostrada Transilvania. Potrivit proiectului de act normativ, vor fi expropriate 215 imobile, iar valoarea despăgubirilor este de aproape un milion lei.

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.