Compania feroviară clujeană Remarul 16 februarie și-a retras contestația privind închirierea de automotoare de către CFR Călători

Autor  admin   în       4 zile în urmã  

Compania feroviară controlată de clujeanul Călin Mitică și-a retras contestația depusă la închirierea de automotoare de către CFR Călători, afirmând că aspectele care au nemulțumit-o în documentația de licitație au fost remediate.

 

Documentația pare însă să nu fi suferit vreo modificare, conform clubferoviar.ro. „Renunțări urmare a remedierii” este soluția găsită de CNSC la contestația depusă de firma lui Călin Mitică la data de 1 aprilie.

Ce a contestat Remarul 16 Februarie

În contestația depusă la începutul lunii, Remarul 16 Februarie  afirmă că „lipsa receptării de oferte în cadrul procedurii anterioare își găsește explicația nu în lipsa operatorilor interesați de intrarea în raporturi contractuale de aceasta natură și cu astfel de obiect cu Entitatea Contractantă, ci chiar în conținutul vădit ilegal al documentației de atribuire care expune operatorii economici la riscuri incontrolabile și la un raport juridic debalansat, marcat de exces de putere, cu diminuarea drepturilor și pârghiilor juridice ale prestatorilor, dincolo de limitele minime prevăzute de lege”.

Remarul 16 Februarie spune că pentru lotul II (singurul unde a depus ofertă) CFR Călători a cerut inițial un singur tip de automotoare, ulterior acceptând pe lot maximum două tipuri de automotoare. Remarul 16 Februarie a venit cu două tipuri, din care un tip în două variante. CFR Călători însă nu ar fi stabilit caracteristicile în funcție de care un automotor poate fi clasificat ca tip sau variantă.

Potrivit sursei citate, Remarul 16 Februarie ar fi ofertat 21 de automotoare față de 18 impuse prin documentație (16 automotoare plus două), ca urmare a faptului că dispune de automotoare Alstom Coradia Lint 41 în două variante, diferite între ele doar prin amenajarea interioară.

Astfel, pretinde Remarul 16 Februarie, CFR Călători ar beneficia de flexibilitatea parcului. Chiar dacă variantele ar fi tipuri diferite, a doua variantă împreună cu modelul Bombardier ofertat ar asigura exact cele 18 rame cerute.

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.