“Coloana infinitului”. Ce de contractori și subcontractori pentru podul Răsăritului!
Primăria a publicat contractul pentru construirea podului care va lega strada Oașului de Răsăritului, adică zona gării de Piața 1 Mai. Este o lungă listă de contractori. Liderul asocierii este din București, dar partenerii sunt din Cluj, Oradea, Maramureș și din capitală.
Freyrom SA a depus oferta câștigătoare; vorbim despre o societate care execută lucrări speciale de construcții înființată în 1996.
Societatea este controlată de Freyssinet France, cu sediul în Franţa, cu 0,01% din capitalul social, Soletanche Freyssinet, cu sediul în Franţa, cu 45,95% din capitalul social, Freyssinet Participations SARL, cu sediul în Franţa, cu 50,2% din capitalul social, Societatea de Construcţii CCCF Bucureşti SA, cu sediul în Bucureşti, cu 3,68% din capitalul social, Bruno Dupety, cu 0,16% din capitalul social. Administratorii societăţii sunt: Nagle Patrick Joseph – membru CA, Deary Mark Damien – membru CA, Vincent Duflocq – administrator, Pascal Rochedreux – administrator, Krzysztof Andrzej Berger – preşedinte Consiliu de Administraţie.
Printre lucrările contractate în ultimii ani de Freyrom se află reabilitarea unui pod de la Cernavodă sau crearea unui sistem de undă verde pentru tramvaiele din Oradea.
Alături de Freyrom, găsim încă trei contractanți: SC PROCONS GROUP SRL – asociat având sediul în Oradea, COSTIN ȘI VLAD Birou de proiectare SRL, din Cluj, SC INTEGRATED ROAD SOLUTIONS SRL – asociat, având sediul în București. De asemenea, vă înșirăm o listă de cinci subcontractanți: SODI Construcții, din Cluj, Montrepcom SRL, din Maramureș, Aedilis Proiect, tot din Maramureș, Abed Nego Com, din Oradea, Electro-Aparataj SRL, din Bistrița-Năsăud. Probabil cei de la Freyrom vor face activitatea de privit la acest proiect. 🙂
Să nu trecem mai departe până nu observăm participarea celor de la Abed Nego Com, din Oradea. Îi mai țineți minte? Ei s-au ocupat de pasajul de la gară. Porivit raportului curții de conturi pe anul 2016, Primăria Cluj-Napoca a efectuat plăți nelegale în valoare de aproximativ 300.000 de lei în conturile firmei Abed Nego Com, plasată în sfera de influență a city-managerului Gheorghe Șurubaru. Patronul acestei firme i-a fost subaltern lui Șurubaru la CFR Infrastructură.
22,7
milioane de lei este valoarea lucrărilor, conform ofertei făcută de Freyrom, la care se adaugă TVA. Totalul este de 27 de milioane.
21
de luni este durata prevăzută în contract pentru execuția lucrărilor din momentul semnării contractului. Iar contractul s-a semnat în februarie, deci ar trebui să circulăm pe pod la final de 2022.
Primăria poate acorda un avans de 30% din valoarea lucrărilor, dar numai cu garanții, iar plățile se fac la 60 de zile. Pentru orice întârzieri, penalitățile sunt de 1% pe zi din valoarea contractului, fără TVA (din care se scade valoarea eventualelor lucrări deja acceptate).