CNAIR susține că UMB își menține graficul de lucrări, cu 3 săptămâni de activitate și o săptămână pauză. „Nu există facturi restante neplătite”

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) susține că antreprenorul român UMB își menține graficul standard de lucrări, cu 3 săptămâni de activitate și o săptămână pauză, și nu există facturi restante neplătite la UMB sau la alt constructor.
Reacția CNAIR vine după ce pe rețelele de socializare au circulat mesaje ale muncitorilor UMB care afirmă că constructorul român oprește lucrările la autostrăzile A8 (Autostrada Unirii) și A3 (Autostrada Transilvania) pe perioadă nedeterminată și că „s-a blocat tot financiar”.
„Constructorul român UMB își menține graficul standard de lucrări, cu 3 săptămâni de activitate și o săptămână pauză, și nu există facturi restante neplătite la UMB sau la alt constructor”, a transmis CNAIR, potrivit economedia.ro.
„În urma discuțiilor cu constructorul, nu se pune problema să întrerupă lucrările pe șantiere, își mențin graficul standard de până acum, cu 3 săptămâni de activitate și o săptămână pauză. Această săptămână de pauză începe din data de 19, pauză care nu are nicio legătură cu alegerile prezidențiale din România”, a declarat, conform sursei citate, Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt al CNAIR.
Irinel Scrioşteanu, secretar de stat în cadrul Ministerului Transporturilor, a declarat: „Nu avem la această dată plăţi restante către constructorii de autostrăzi, iar pauza de pe şantierele UMB este una normală şi programată în sistemul lor de lucru”.
Marile șantiere ale UMB sunt finanțate din fonduri europene. Constructorul român UMB a ajuns la un progres fizic de 12% pe cei 29,9 km ai lotului Leghin – Târgu Neamț (Moțca), de pe Autostrada Unirii (A8), primul șantier finanțat din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
Totodată, UMB lucrează la lotul de pe A3 Autostrada Transilvania Nădășelu – Zimbor (30 km și 82% execuție) finanțat prin PNRR. Și celelalte mari șantiere de infrastructură ale UMB au componente majore finanțate prin Programul Transport, finanțate de Uniunea Europeană.
Știrea care îi îngrijorează pe români: