CNAIR: „Constructorul UMB lucrează pe toate șantierele din țară, cu excepția celor de pe Autostrada Transilvania”
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat pe contul său de Facebook că UMB, compania care a cerut rezilierea contractelor din cauza prețurilor crescute la materialele de construcție, lucrează acum pe aproape toate șantierele, cu excepția celor de pe Autostrada Transilvania.
Citește și articolul în care Cătălin Drulă acuză actuala putere că n-a făcut nimic pentru a stopa creșterea fulminantă a prețurilor materialelor de construcții:
Cătălin Drulă, USR: „Lucrările la Autostrada A3 între Cluj și Zalău s-au oprit. Șantierul este înghețat în mijlocul verii”. Care este motivul
Anunțul CNAIR despre situația în care se află constructorul UMB:
„UMB lucrează acum pe aproape toate șantierele! Asta deși constructorul a încercat să lase de înțeles că va opri total activitatea pe toate șantierele în ciuda contractelor semnate și a termenelor asumate.
Astăzi, 12 iulie 2022, UMB lucrează pe următoarele șantiere:
– DEx Craiova – Pitești
– Tronson 2, Lot 2 (Piatra Olt – Valea Mare)
– Tronson 3 (Valea Mare – Colonești)
– DEx Brăila – Galați
Excepție fac șantierele de pe Autostrada Transilvania, respectiv loturile Nădășelu-Mihăiești și Mihăiești-Zimbor, unde muncitorii UMB nu s-au prezentat de luni la muncă.
UMB mai desfășoară la ora actuală activități de proiectare pentru următoarele obiective:
– Autostrada Transilvaniei (sectorul Zimbor – Poarta Sălajului),
– A0 Nord, lotul 2 și 4,
– DEx Craiova –Pitești, Tronson 4 (Colonești – Oarja – Pitești),
– Podul Cosmești,
– VO Galați.
6,11
miliarde de lei reprezintă valoarea contractelor pe care UMB le are cu CNAIR.
UMB, care are contracte cu CNAIR în valoare de 6,11 miliarde de lei (fără TVA), este singurul constructor din Romania care a cerut până acum pe de o parte rezilierea amiabilă a unor contracte, iar pe de altă parte a început să înregistreze o absență masivă a muncitorilor din două șantiere.
De altfel, cele două șantiere ale UMB de pe Autostrada Transilvania sunt singurele din România de pe care întregul personal lipsește nemotivat încă de la începutul acestei săptămâni.
Creșterea prețurilor provocate de situația geopolitică actuală este resimțită de toți constructorii care lucrează pe șantiere în România, dar niciun alt constructor nu a încetat lucrul în șantier.
Trebuie precizat că România a inițiat în premieră o legislație care să vină în sprijinul antreprenorilor astfel încât aceștia să resimtă cât mai puțin șocul scumpirii materialelor de construcție”, anunță CNAIR pe contul său de Facebook.
Compania mai anunță că, în ceea ce privește contractele semnate cu CNAIR, în afară de șantierele UMB și ale Tirena Scavi (care nu lucrează din alte considerente), la ora actuală în România mai sunt deschise încă 20 șantiere pe care lucrează constructori din România, Austria, Italia, Turcia, Japonia și Grecia care n-au întrerupt lucrările.
Sursa foto: CNAIR