CNAIR amplasează camere care îi identifică pe cei care n-au plătit taxa de drum (rovigneta). Unde vor fi montate în județul Cluj

Autor  admin   în       23 ore în urmã     883 Vizualizări.  

Poliţia Română şi Compania Națională de Administrarea a Infrastructurii Rutiere au demarat un amplu proiect de montare a unor sisteme fixe de măsurare a vitezei (radare fixe – n.r.) care devin funcţionale începând din 2025.

Aceste radare fixe sunt amplasate pe:

  • Autostrada București – Pitești;
  • Autostrada București – Constanța;
  • Autostrada București – Ploiești;
  • Drumul Național 1 București – Ploiești.

Totodată, vor fi instalate echipamente moderne pentru monitorizarea traficului, panouri de informare-avertizare cu mesaje variabile de tip VMS, sistem pentru monitorizarea și controlul rovinietei, cântărirea din mers a camioanelor și stații meteo cu senzori de polei.

Pe Autostrada București – Pitești vor funcţiona: 48 de sisteme de detecție incidente; 33 de camere mobile; 8 camere CCTV; 5 stații meteo cu 4 senzori de polei; 22 de panouri cu mesaje variabile noi VMS (ambele căi); 16 panouri VMS pe bretele; 2 sisteme cu bucle inductive pentru măsurarea vitezei între nodurile de circulație; 2 echipamente pentru cântărirea din mers a camioanelor.

Pe Autostrada Soarelui, echipamentul ITS modern va fi montat pe tronsonul mai vechi București – Cernavodă până la kilometrul 162: 66 de camere detecție incidente; 35 de camere mobile; 40 de camere CCTV; 8 stații meteo; 9 panouri VMS; un sistem de cântărire din mers; 2 echipamente cu bucle inductive pentru măsurarea vitezei între nodurile de circulație.

Pe Autostrada București – Ploiești, între șoseaua Petricani și intersecția cu DN 1 Centura Ploiești, vor fi instalate 20 de bucle inductive; 42 de camere detecție; 29 de camere detecție incidente; 16 camere CCTV; 4 stații meteo; 17 panouri VMS.

Pe DN 1, între București și Ploiești, vor fi montate: 16 bucle inductive; 28 de camere de detecție incidente; 17 camere mobile; 7 panouri VMS.

Radare ale Poliţiei, pe A1, A2 şi DN2

La nivelul întregii țări, conform datelor oferite de Poliția Română, sunt operaționale zilnic peste 300 de radare. Acestea sunt fixate pe mașinile de intervenție ale poliției sau sunt mobile, operate de un ofițer de poliție. În cazul radarelor mobile, este vorba de bine-cunoscutele pistoale radar, aflate în dotarea unităților mobile de poliție. Abia anul acesta, autoritățile au început montarea de radare fixe pe drumurile din România.

Camere care monitorizează autovehiculele pentru identificare celor care n-au plătit taxa de drum

Pe de altă parte, CNAIR anunță că va monta camere pe drumurile din România, dar acestea nu înregistrează viteza conducătorilor auto, ci monitorizează mașinile și fac poze numerelor de înmatriculare, în vederea identificării celor care nu au plătit taxa de drum, cunoscută sub numele de rovignetă.

„Aceste camere nu au montate dispozitive de determinare a vitezei. Doar filmează numerele de înmatriculare și transmit informația în sistem, pentru a verifica dacă acel vehicul are taxa de drum achitată”, a precizat CNAIR. 

În județul Cluj, acestea vor fi montate pe DN75 – Mihai Viteazu; A3 – Gilău; DN1 – Vâlcele; DN1C – Jucu.

Alba: DN1 – Sebeș

Arad: DN7 – Nădlac; DN79 – Arad;

Argeș: DN65A – Buzoești;

Bacău: DN11 – Sănduleni; DN15 – Gârleni; DN2 – Nicolae Bălcescu;

Bihor: DN1 – Oșorhei; Bistrița Năsăud: DN17 – Tiha Bârgăului;

Botoșani: DN29 – Baisa ;

Brăila: DN2B – Lacul Sărat; DN21 – Bărăganul; DN22 – Movila Miresii;

Brașov: DN73 – Râșnov; DN1 – Șercaia; DN1 – Timișul de Sus; DN11 – Lunca Câlnicului; DN11 – Hărman;

Buzău: DN2 – Mărăcineni;

Călărași: DN3 – Cuza Vodă;

Caraș Severin: DN58 – Soceni; DN6 – Mehadia;

Cluj: DN75 – Mihai Viteazu; A3 – Gilău; DN1 – Vâlcele; DN1C – Jucu;

Constanța: DN38 – Movilița;

Covasna: DN12 – Sfântu Gheorghe;

Dâmbovița: DN71 – Ulmi; A1 – Petrești;

Dolj: DN55 – Bratovoești; DN65 – Podari; DN6 – Coșoveni; DN65 – Pielești;

Galați: DN25 – Șendreni; DN26 – Vânători; DN24 – Cosmești;

Giurgiu: DN5 – Călugăreni;

Gorj: DN66 – Drăgulești; Harghita: DN12 – Sândominic; DN13A – District

Hunedoara: DN66 – Băcia; DN7 – Săcămaș;

Ialomița: A2 – Fetești; DN2A – Giurgeni;

Iași: DN28 – Lețcani; DN24 – Popricani; DN2 – Moțca;

Ilfov: A2 – Glina, A3 – Snagov;

Maramureș: DN18 – Moisei;

Mureș: DN13 – Bălăușeri; DN15 – Sângeorgiu de Mureș;

Neamț: DN15 – Vaduri, DN15 – Călugăreni;

Prahova: DN72 – Brătășanca; DN1A – Maneciu; DN1B – Albești; DN1 – Bărcănești/Românești;

Sălaj: DN1F – Românași;

Satu Mare: DN19 – Decebal;

Suceava: DN17 – Vama; DN2 – Iacobești;

Teleorman: DN6 – Drăgănești-Vlașca;

Timiș: DN59 – Jebel; DN6 – Sânnicolau Mare; DN69 – Orțișoara;

Tulcea: DN22A – Cataloi;

Vâlcea: DN64 – Ionești; DN67 – Budești; DN7 – Călimanești/Seaca;

Vaslui: DN24 – Crasna; DN24B – Râșești;

Vrancea: DN23 – Vulturu.

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.