CNAIR a deblocat licitația pentru realizarea drumului „Someș Expres”. Șoseaua de mare viteză va avea 11 kilometri și 2 benzi pe sens

Autor  admin   în       3 luni în urmã     3589 Vizualizări.  

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a deblocat licitația pentru execuția Drumului Expres Oar (frontieră Ungaria) – Satu Mare, după cinci luni în care aceasta a fost suspendată. Termenul de depunere a ofertelor este acum data de 4 septembrie 2024.

Drumul expres Oar – Satu Mare are o lungime de 11 kilometri, iar CNAIR a suspendat licitația pentru că unii ofertanți au cerut clarificări la documentația tehnică. Numărul solicitărilor de clarificări este uriaș pentru un drum de 11 kilometri la câmpie, respectiv peste 440 de solicitări, potrivit economedia.ro.

Licitația pentru construirea drumului expres cu o lungime de 11 kilometru a fost lansată pe 29 ianuarie 2024, dar la termenul inițial pentru depunerea ofertelor, luna martie, CNAIR a suspendat procedura, în urma solicitărilor de clarificare la caietul de sarcini pe care le-au depus constructorii.

Potrivit sursei citate, traseul se desprinde din Centura Satu Mare, șosea de 19 kilometri finalizată în vara lui 2022, și localitatea Oar, unde se conectează cu Drumul Expres M 49 din Ungaria. Din cei 15 kilometri, aproape 11 sunt cu profil de Drum Expres, iar ceilalți 4 reprezintă șosea de legătură.

Centura Satu Mare. Foto: Sorin Grindeanu/Facebook

Punctul de frontieră ar trebui să devină, astfel, prima vamă dintre România și Ungaria amenajată pe un drum expres, punctele de trecere a frontierei de la Nădlac 2 și Borș 2 fiind pe Autostrăzile A1 și A3.

832

de milioane reprezintă valoarea maximă a contractului.

Este un contract FIDIC roșu (direct execuție) cu o durată de 2 ani și o valoare cuprinsă între 738 și 832 milioane lei, finanțat prin Programul Transport (40% finanțare).

Pe traseul Drumului Expres Oar – Satu Mare denumit „Someș Expres”, care va avea o lungime de aproximativ 11 km (cu 2 benzi pe sens), se vor construi inclusiv:

  • două noduri rutiere;
  • două parcări (câte una pe fiecare parte);
  • un centru de întreținere și control.

Durata de execuție a lucrărilor va fi de 24 de luni, a declarat șeful CNAIR, Cristian Pistol.

Este un contract de execuție,  studiul de fezabilitate și Proiectul Tehnic fiind realizate de proiectantul Search (contract semnat în vara 2020). Indicatorii tehnico-economici pentru Drumul Expres Satu Mare – Oar au fost aprobați încă din noiembrie 2022. Prețul ofertei reprezintă 70% din punctajul total.

 

 

 

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.