Clujul vrea, în 2022, microbuze fără șofer și autobuze care se încarcă la linia de troleibuze
Bugetul pe anul 2022 al municipiului Cluj-Napoca este pus în consultare publică. El conține sume importante pentru dezvoltarea Companiei de transport public (CTP), întrucât aceasta este o direcție strategică pentru oraș.
Sumele sunt curajoase și pentru că Primăria are proiecte privind transportul public nepoluant pe fonduri europene. În curând se vor lansa ghidurile pentru exercițiul financiar 2021-2027 al Comisiei europene, apoi la vară se vor deschide apelurile.
Cele mai scumpe achiziții sunt autobuzele electrice nearticulate și troleibuze sau autobuze care se încarcă la linia de contact a troleibuzelor, câte 150 de milioane de lei pentru fiecare. Problema momentan este că avem mai multe troleibuze decât de trebuie și urmează să fie trase fire electrice și în alte zone ale Clujului.
33.500.000
este suma estimată pentru autobuzele electrice autonome (în fapt, niște microbuze). Se dorește cumpărarea a 14 astfel de vehicule. La licitația de anul trecut s-au depus două oferte neconforme, iar anul acesta atribuirea se va face în urma unei proceduri numite „dialog concurențial”.
Municipalitatea își dorește și autobuze pe bază de hidrogen. Documentațiile și realizarea caietului de sarcini au fost estimate la 1,2 milioane de lei, iar autobuzele, la 120 de milioane.
*sumele sunt exprimate în mii lei
În ce mai investește Primăria, în 2022, pentru a sprijini activitatea CTP? Are în plan modernizarea stațiilor de transport în comun din piața Gării și pregătește proiectul pentru modernizarea depoului de tramvaie (care a „picat” din proiectele pe fonduri europene din exercițiul financiar 2014-2020 al Comisiei europene).
Bugetul pe anul 2022 urmează să fie supus aprobării Consiliului local la începutul lunii februarie.