Clujul în alb și negru. Bilanțul lui Emil Boc pe 2020
Primarul Clujului, Emil Boc, și-a făcut bilanțul profesional, pe anul 2020. El a enumerat principalele realizări ale administrației locale.
Cu ce se mândrește Boc? Clujul a da în folosință 1.000 de noi locuri de parcare pentru automobile, în trei parkinguri din Mănăștur, a finalizat două creșe, a aprobat studiul de prefezabilitate pentru metrou, a pus în circulație 25 de troleibuze noi (dintre cele 50 cumpărate) și 10 tramvaie, a inaugurat parcul Între Lacuri și cimitirul Moș Ion Roată, a modernizat mai multe artere, precum Bună Ziua, Regele Ferdinand, Sextil Pușcariu, Emile Zola, Napoca, Emil Isac, Petru Maior, Piața Lucian Blaga, prima stradă smart, Molnar Piuariu, a dat în folosință 350 de locuri pentru biciclete în parkinguri și spații securizate, a investit peste 10 milioane de euro în sănătate, a ajuns în finala competiției pentru titlul de capitală europeană a inovării, are peste 200 de operațiuni administrative online, dar și audiențe online.
„Ceea ce ne-am propus am reușit în proporție foarte foarte mare. Ne-am dorit să aducem o calitate a vieții mai bună. Ați văzut că s-a dublat economia Clujului în ultimii 10 ani. Suntem pe primele locuri în toate competițiile privind educația și calitatea vieții, am ajuns un oraș de referință nu numai în România, ci și în Europa”, a spus Emil Boc, la Realitatea FM.
Există destule realizări, dar și eșecuri, trecute ca de obicei sub tăcere. Parkingul Hașdeu nu s-a finalizat, deși avea ca termen luna decembrie. Nu se știe când va fi inaugurat blocul de locuințe sociale de pe strada Ghimeșului, care are mari întârzieri (stadiul este abia de 85%), iar Turnul Pompierilor și-a obținut o amânare de 74 de zile a terminării execuției, până la mijlocul lui februarie.
Sunt apoi proiecte anunțate chiar de primarul Emil Boc, de-a lungul timpului, și uitate. Aquapark, patinoar, heliport pe parkingul de la Primărie, scări rulante în pasajele de la gară, sediu pentru Filarmonică, podul Porțelanului, podul Garibaldi, blocul de locuințe sociale de pe strada Sighișoarei, apariția primului parking pe schelet metalic, sistem de park&ride, desființarea garajelor (în 2020 s-a făcut o pauză, din motive electorale) și multe altele. Anul acesta nu s-a făcut program de bugetare participativă și s-a dat vina pe pandemie; în fapt, sunt întârzieri uriașe la multe dintre proiecte, deși unele au fost declarate câștigătoare în 2017.
Foarte sumar, ăsta e Clujul, în alb și negru, la final de 2020.