Clujul cere finanțare europeană și pentru trenul metropolitan cu 23 de stații Bonțida – Gârbău: 172 de milioane de euro. Boc confundă Gilăul cu Gârbăul

Proiectul trenului metropolitan Gilău – Florești – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonțida – etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj continuă cu documentația pentru depunere spre finanțare europeană, transmite primarul Emil Boc, pe Facebook. Atâta că, în loc de Gilău e de fapt Gârbău, că pe la Gilău nu trece calea ferată. :)) Deși nu ar fi rău pentru comună să fie racordată.
Proiectul se desfășoară pe teritoriul a șase unități administrativ-teritoriale: municipiul Cluj-Napoca și comunele Apahida, Baciu, Bonțida, Gârbău și Jucu, cu un traseu de 48,8 km și 23 de stații.
Valoarea estimativă a proiectului este de 172 milioane euro (fără TVA). Consiliul Județean Cluj s-a angajat să contribuie cu cca. 10 milioane euro.
În ședința Consiliului local de joi, 29 august, a fost supusă aprobării o hotărâre cu documentație necesară pentru a finaliza dosarul pentru finanțarea din exercițiul financiar 2021-2027 al Uniunii Europene a proiectului << Tren metropolitan Gârbău – Florești – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonțida – etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de metrou și tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea. Componenta 2. Tren Metropolitan >>. Apelul a fost deschis în luna iunie, iar termenul limită pentru cererea de finanțare este 31 decembrie.
Proiectul constă în esență în introducerea unui serviciu de transport public de călători de-a lungul infrastructurii existente de cale ferată între Gârbău și Bonțida. Infrastructura rutieră și pietonală aferentă include realizarea de pasaje subterane la Cluj-Napoca, pe Str. Fabricii de Zahăr și conexiuni cu Aeroportul „Avram Iancu” și stația de metrou Viitorului, precum și amenajarea de peroane și pasaje pentru pietoni.
Obiectivul este să folosim infrastructura existentă pentru o mobilitate mai bună în zona metropolitană, iar trenul metropolitan să completeze proiectele metroului și centura metropolitană pentru o dezvoltare sustenabilă pe termen lung a Clujului.
Proiectul pentru trenul metropolitan Cluj a fost pus pe masa Comisiei Europene, a fost inclus în masterplanul de transporturi și Planul Operațional de Transporturi 2021-2027, iar acum lucrăm la îndeplinirea etapelor legale necesare pentru a depune și obține finanțarea europeană.
Intervenții cuprinse:
– Modernizare și construcție stații: 5 modernizări, 8 stații noi (în Jucu, Apahida și municipiul Cluj-Napoca), 10 stații fără lucrări;
– Infrastructură rutieră și pietonală: pasaje pietonale și pasaj rutier subteran la Cluj-Napoca (zona str. Fabricii de Zahăr); amenajarea de peroane, pasaje pietonale și parcări auto în stațiile din afara municipiului (Gârbău, Rădaia, Dezmir, Apahida, Câmpenești, Jucu de Jos, Bonțida);
– Modernizare treceri la nivel existente;
– Achiziție material rulant: 9 trenuri, capacitate totală 840 pasageri, dotări moderne.