Clujenii încă nu știu ce îi așteaptă. În Mănăștur se va săpa o groapă de 205 metri lungime; și una mai mică
Un activist civic clujean, Szakats Istvan, le cere cetățenilor să solicite Primăriei rute rutiere ocolitoare. De ce? Pentru că Mănășturul se va transforma într-un șantier uriaș odată cu începerea proiectului metroului.
Până în 2026, dacă vă vine să credeți, ar trebui săpate șapte stații (reduse de la nouă), dintre care cinci în Florești și două în Mănăștur. Și grijile sunt nu doar pentru gropile unde se vor construi stațiile, ci și pentru traficul de camioane pe care îl vor genera. Vor fi două stații care se vor realiza cu săpături deschise în Mănăștur, una mai mică, dar una uriașă, pentru că este capăt de linie; finalul primei etape. Și practic pe acolo ar trebui să iasă „cârtițele”, care au 120 de metri lungime!
Iată ce spune Szakats:
La câțiva metri de cele 4 blocuri de 10 etaje din fața sensului giratoriu din Mănăștur (cel cu Câmpului), începe săparea unei gropi de 205m lungime, 22m lățime și 22m adâncime, iar în jurul gropii mai puneți excavatoare, zeci de camioane, o stație de betoane, platforme de transport agabaritic, macarale și spațiu de manevră pentru toate. Estimați cât va dura săpatul unei asemenea gropi, de 100.000 mc, în care intră lejer toate blocurile de lângă, având în vedere experiențele precedente ale construcțiilor din Cluj-Napoca. Mai estimați pe unde se va organiza scoaterea celor 100.000 mc de pământ din oraș, și cum va afecta asta traficul din Mănăștur + Florești. Hai, curaj, cereți soluția de deviere a traficului de la primărie.
Și nu mai e timp de lălăială”.
O informație pe care primarul Emil Boc a oferit-o este că tunnel boring machines (TBM) cu care se vor săpa tunelurile vor veni din India. Potrivit primarului, operațiunea ar trebui să înceapă la toamnă, dinspre Florești spre Cluj.