Clujenii, critici față de Emil Boc și CTP: „Bilete mai scumpe, servicii slabe și directori cu 7.000 de euro pe lună”

Autor  admin   în       2 luni în urmã  

După ce Media9 a relatat despre ședința tensionată a Consiliului Local, în care primarul Emil Boc a avut o ieșire nervoasă la adresa consilierilor USR care au cerut condiționarea scumpirii biletelor CTP de îmbunătățirea serviciilor, clujenii au reacționat masiv pe rețelele sociale. Pe grupul Clujul Civic, postarea a adunat zeci de comentarii critice, multe dintre ele vizând direct atitudinea exagerată a lui Boc, starea reală a transportului public și veniturile uriașe ale conducerii CTP.

Tonul comentariilor variază de la ironic la revoltat, dar mesajul este constant: serviciile nu justifică majorarea prețurilor, iar transparența financiară lipsește.

„Cuptoare cu microunde pe ruta Florești”

Multe voci reclamă autobuze fără aer condiționat, aglomerație și timpi mari de așteptare:

„Bine că pe ruta Florești bagă toate rablele, cuptoarele cu microunde.”

„La ce autobuze circulă pe M22 Florești fără AC, ar trebui Boc să ne plătească el, nu să plătim noi mai mult.” Subiectul s-a discutat în ședința de CL, iar viceprimarul Dan Tarcea a explicat că aerul condiționat nu face față la căldura de afară și la ritmul în care se deschid ușile în stații:

Subiect sensibil: venitul directorului CTP

Cel mai comentat subiect este însă venitul lunar al directorului general al CTP Cluj, Liviu Neag, care depășește 7.000 de euro lunar, în timp ce este și pensionar. Apropos, aproape dublu față de venitul de la Primărie al lui Emil Boc.

„Abonamentele la CTP Cluj sunt foarte mari. Trebuie verificate încasările, cheltuielile, salariile directorilor și ale personalului.”

„Director de o sută de ani, primar la fel = produse expirate.”

Revolta s-a extins și asupra lipsei infrastructurii pentru transport public eficient, în ciuda proiectelor anunțate:

„Cu benzi dedicate altfel ar circula autobuzele. Dar când modernizezi 650 m din Calea Mănăștur timp de un an și nu faci bandă dedicată de bus…”

„Sunt drumuri pe care aș putea să le fac cu transportul public, dar când aștepți 50 de minute după un L, nu mai merită.”

Primarul Emil Boc a anunțat revoluția mobilității la Cluj, prin crearea de benzi dedicate de la spital regional din Florești până la IRA. A promis-o pentru finalul acestui an, dar între timp a aflat că proiectul de lărgire a DN1 la 6 benzi are aproape un an de întârziere.

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.