Cluj-Napoca propune Linia Verde „0” pentru transport public în centrul istoric

Autor  Ionel Lespuc   în       10 luni în urmã  

Unul dintre proiectele pe care municipiul Cluj-Napoca le-a prezentat la târgul de investiții Expo Real de la München este Linia Verde „0”, un concept inovator care propune un traseu de transport public în jurul centrului istoric al orașului. Proiectul prevede legarea mai multor puncte strategice din zona centrală prin intermediul autobuzelor electrice, creând astfel un inel de transport menit să fluidizeze traficul și să îmbunătățească mobilitatea urbană.

Proiectul ar urma să fie pus în operă de Primărie și CTP, dar ideea vine din privat, compania Transylvania Evolution.

Traseul propus pentru Linia Verde „0”

Conform planurilor prezentate, Linia Verde „0” va conecta mai multe zone importante ale orașului. Punctele cheie pe care le va lega acest inel de transport includ următoarele locații:

•Opera Maghiară – Un nod cultural important, cunoscut pentru spectacolele sale și pentru accesul facil la alte zone centrale.

•Piața Unirii – Inima Clujului, un loc care atrage atât turiști, cât și locuitori, fiind un centru de activitate economică și socială.

•Universitate – Zona academică centrală, unde se află Universitatea Babeș-Bolyai și alte instituții educaționale de renume.

•Stadionul Cluj Arena – Un punct de referință pentru evenimente sportive și concerte.

•Casa de Cultură a Studenților – Un alt punct cultural și educațional semnificativ pentru tineretul și viața studențească din Cluj.

•Parcul Central – Unul dintre cele mai mari spații verzi din Cluj, destinat relaxării și activităților în aer liber.

•Podul Napoca – Un punct de legătură esențial între diverse zone ale orașului, facilitând accesul spre zonele rezidențiale și comerciale.

•Piața Cipariu – O zonă în plină dezvoltare, situată la intersecția unor rute importante de transport.

Impactul proiectului asupra mobilității urbane

Scopul principal al proiectului Linia Verde „0” este fluidizarea traficului în zona centrală a Clujului, reducerea emisiilor de CO2 și creșterea confortului și siguranței locuitorilor. Utilizarea autobuzelor electrice va contribui la un transport mai ecologic, integrându-se în inițiativele orașului de a deveni mai sustenabil. Proiectul va facilita accesul rapid între zonele aglomerate ale orașului, cum ar fi școli, spitale și instituții, și va crea conexiuni mai bune cu rețeaua de transport public existentă.

„Linia Verde ‘0’ va aduce o soluție modernă pentru mobilitatea în centrul Clujului, creând un inel de transport care va facilita deplasările rapide și eficiente pentru locuitori și turiști”, se arată în prezentarea oficială a proiectului.

Etapele de implementare

Proiectul este propus a se realiza în două etape. Prima etapă implică utilizarea autobuzelor existente, urmată de o a doua etapă în care se vor introduce autobuze electrice, eventual autonome, contribuind la reducerea poluării și îmbunătățirea calității aerului în centrul orașului.

About  

Sunt Ionel Lespuc, jurnalist. Alături de mine, am invitat și continuu să invit să scrie oameni cunoscuți ai Clujului. Uite câteva nume: Kai Brand Jacobsen, norvegiano-canadianul care merge de la Cluj în misiuni de pace, peste tot în lume; Cristi Danileț, judecătorul rebel despre care sunt sigur că ai auzit; Emanuel Ungureanu, vicepreședintele Comisei de Sănătate din Camera Deputaților, mereu în luptă cu neregulile din spitale; Dan Clinci, arhitect, omul din spatele concursurilor de soluții care remodelează Clujul; Mihnea Stoica, analist politic, cadru universitar la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării; Mihai Șerban, om de afaceri de succes și maestru de arte marțiale.