Cine va executa lucrările la Drumul Expres A3 – DN1 Tureni. Șoseaua rapidă de 5 kilometri va trebui finalizată în 18 luni
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunță că a fost desemnat câștigătorul contractului pentru construcția drumului de legatură dintre Autostrada Transilvania (A3) și DN1 (localitatea Tureni, județul Cluj).
112,5
milioane de lei (fără TVA), adică 22,5 milioane de euro costă un kilometru din drumul expres.
„Asocierea DIMEX-2000 COMPANY (Leader), OBRAS PUBLICAS Y REGADIOS, OPR ASFALT,AUTOTEHNOROM, CON-A OPERATIONS va avea la dispoziţie 562,61 milioane de lei (fără TVA) şi 18 luni pentru a finaliza lucrările.
Drumul expres cu o lungime de circa 5 km va avea o lățime a benzii de circulație de 3,5 metri, un acostament lat de 2,25 metri și spațiu median de 3 metri lățime prevăzut cu separatoarele de sens.
Pe această șosea vor fi construite 7 poduri și viaducte, din care cel mai lung va fi la kilometrul 4 peste Valea Racilor, un viaduct cu 6 deschideri și o lungime totală de 258 de metri din care tablierul are 246 metri.
Procedura pentru semnarea contractului finanțat din fonduri europene nerambursabile va putea fi demarată peste 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestații”, a transmisCristian Pistol, directorul CNAIR.
Drumul de legătură A3-DN1 din zona localității Tureni va degreva municipiul Turda de traficul de tranzit descărcat de pe Autostrăzile A3 și A10.
La intersecția cu DN 1 va fi prevăzut un nod rutier tip trompetă. Traseul în plan: începe din autostrada A3, unde este amenajat un nod rutier tip trompetă simplă ce este prevăzut cu bretele de intrare ieșire cu câte două benzi pe sens:
- bretea Gilău – Tureni – lungime = 1.487 m;
- bretea Tureni – Turda – lungime = 1.052 m;
- bretea Turda – Tureni – lungime = 1.297 m;
- bretea Tureni – Gilău – lungime = 1.189 m.
Lungimea totală a bretelelor la nodul cu autostrada A3 este de 5,025 kilometri.