Cine sunt constructorii care au depus oferte pentru modernizarea DN 1 Florești – Cluj-Napoca
Șase constructori/asocieri din România și Austria au depus oferte pentru modernizarea DN 1 Florești – Cluj-Napoca, prima etapă a centurii metropolitane.
Primăria Cluj-Napoca a lansat în 29 ianuarie licitația pentru lărgirea la 3 benzi/sens a DN 1 pe aproximativ 2 kilometri, iar vineri, 31 martie, la termenul limită, a primit cinci oferte din România și una din Austria.
Cei șase constructori sunt:
1. PORR Construct (Austria);
2. Asocierea Precon Transilvania (Lider) – Citadina – Civil Engineering Macedonia (Macedonia);
(Drum Asfalt care face parte din Grupul Selina este terț și subcontractor);
3. Asocierea SC FAR FOUNDATION SRL (Leader) și ROSTDORSTROY (Ucraina);
4. Asociere: CON-A OPERATIONS (Leader), DIMEX-2000 COMPANY, OPR ASFALT, DRUM DESIGN, INGINERIE DRUMURI și PODURI s.r.l.;
5. Asociere: VIAROM CONSTRUCT (Leader), Electrogrup;
6. Asociere: IBB-HIB ROMANIA (Leader), IBB Haus – und Industriebau GmbH.
20
de luni vor dura lucrările pentru lărgirea celor doi kilometri de drum național.
Conform economedia.ro, contractul cu o durată de 20 de luni are o valoare cuprinsă între 102 și 120 de milioane de lei. Finanțarea urmează să fie asigurată din fonduri europene, Programul Operațional Transport 2021-2027, dar cu clauză suspensivă, deci semnarea se poate face doar după aprobarea finanțării.
Modernizarea tronsonului de 2 kilometri înseamnă lărgirea carosabilului la 3 benzi/sens, dar managementul de trafic prevede ca în timpul lucrărilor să se circule pe o singură bandă pe sens, DN 1 fiind la un trafic de peste 50.000 mașini/zi.
Pentru contractele de aproape 700 milioane de euro ale Centurii Metropolitane (loturile 2 și 3), ofertele pot fi depuse până în 18 aprilie.
42
de kilometri este lungimea propriu-zisă a centurii metropolitane, la care se mai adaugă aproape 100 de km de bretele, drumuri de legătură și piste de biciclete
Centura metropolitană are un traseu de 42 km, drumuri de legătură de 32 km, 26 km de bretele și noduri, plus 35 km de piste de bicicletă. Va avea cinci tuneluri în patru zone, deoarece pe drumul de legătură Baciu – Florești va exista o porțiune unde se vor realiza tunele separate pe cele două sensuri.
Valoarea totală a centurii este de 1.409.270.111 de euro.
Lucrarea se va executa în 2 etape.
Prima etapă a centurii metropolitane pornește cu lucrările din zona viitorului Spital Regional de Urgență Florești (zona Muzeului Apei) și merge până la conectarea cu centura Vâlcele-Apahida.
Valoarea lucrărilor din prima etapă este de 998.547.901 euro.
În etapa a doua se vor realiza lucrările de la Gilău până la Florești și de la nodul cu centura Vâlcele-Apahida până la nodul 20 Câmpenești.
Valoarea lucrărilor pentru acest tronson: 410.722.210 euro.
Urmează derularea procedurilor legale pentru implementarea proiectului Faza I – Centura Metropolitană TR35, cuprinzând:
1. SECTOR CENTURA METROPOLITANĂ (km 14+747/ NOD 5 – km 38+418/ NOD 18): 23,67 km;
2. SECTORIZARE DRUMURI DE LEGATURĂ PENTRU CONECTIVITATE:
– Sector prioritar: Drum de legătură B4 – Drum pentru acces la Spitalul Regional de Urgență amplasat in localitatea Florești, care se realizeaza prin nodul rutier nr. 7 (km 18+839) cu cele 3 secțiuni:
- B4.1 modernizare DN1, L=2,155 km;
- B4.2 drum nou de acces la Spitalul Regional de Urgență, în lungime L=4,301 km;
- B4.3 modernizare drum existent între DN1 si B4.2/Spitalul Regional de Urgență, în lungime L=0,332 km;
– Drum de legătură B3 – Drum de legătură TR 35 cu DN 1F în localitatea Baciu, spre Zalău, prin nodul rutier nr. 5 (km 14+847), în lungime de L=7,18 km;
– Drum de legătură B5 – reconfigurare DN1 Calea Turzii, cu acces din nodul rutier 10, în lungime L=1,531 km;