Cinci tuneluri pe loturile 2 și 3 ale centurii: două pe sectorul Pădurea Făget – Feleacu, trei între Florești și Baciu
Licitațiile pentru centura metropolitană a Clujului (loturile 2 și 3) au fost publicate în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), așa cum Media9 a anunțat zilele trecute.
Emil Boc a apăsat butonul. „Toate tronsoanele centurii metropolitane sunt scoase la licitație”
700
de milioane euro este valoarea totală a celor două contracte (loturile 2 și 3).
Valoarea celor două contracte pentru aproximativ 24 de kilometri de drum expres plus drumuri de legătură este de aproape 3,5 miliarde lei sau 700 de milioane euro, finanțare europeană prin Programul Operațional Transport (2021-2027). În ianuarie a fost lansată și licitația pentru modernizarea DN1 la Florești. Astfel, pentru Lotul 2, de la km. 14 Nod Florești (DN 1) până la km. 24 Nod Calea Turzii valoarea contractului din SEAP pentru cei 10 km. este cuprinsă între 1,9 și 2,1 miliarde lei: ,,PROIECTARE SI EXECUȚIE LUCRĂRI: „Drum TransRegio Feleac TR 35- Etapa I Centura Metropolitană TR 35 și Drumuri de Legătură “ Faza I – Centura Metropolitană TR 35 şi Drumuri de legătură, TRONSON 2 – TR35 de la km 14+747 (nod 5 Florești ) până la km 24+365 (Nod 10 Calea Turzii)”. Ofertele pot fi depuse până pe 5 aprilie 2023 Prețul ofertei reprezintă 51 % din puctajul total, 15 % perioada de garanție peste cei 5 ani minimum restul procentelor fiind experiența pentru managerul de contract/echipa de proiectare/inginer de drumuri și structuri.
Perioada de proiectare este de 8 luni, iar execuția de 40 de luni.
,,Lungimea Tronsonului 2, care face obiectul prezentei documentatii este de 9,618 km. Drum nou: Centura metropolitană, drumuri de legătură si bretele noduri, 29,871 km din care:
- Centura Metropolitana 9,618 km;
- Drumuri de legatura 13,869 km;
- Bretele noduri rutiere 6,384 km;
- Noduri rutiere 5 bucăți;
- Piste de biciclete 16,045 km;
- Structuri 37 bucăți;
- Tuneluri 5 bucăți.
Acest tronson începe de la km 14+747 a Centurii Metropolitane în zona nodului 5 din Florești. Traseul ce trece pe lângă Cluj. Două tunele între Pădurea Făget și Feleac În Cluj, traseul trece prin partea sudică a intravilanului (direcție vest-est, Mănăștur-Bucium și Someșeni-Selgros): nod Cora, Pădurea Mănășturului. În zona de intrare în “Pădurea Mănășturului” s-a prevăzut lungirea traseului în zona de intersecție cu drumul județean DJ107R, ceea ce a condus la ocolirea bazei de agrement Unirea și la reducerea declivității. În continuare drumul continuă spre “Pădurea Făgetului” până la intersecția cu DN1 în Feleac. Traseul trece la limita nordică a extravilanului, în zona străzii Calea Turzii. Pe acest sector au fost prevăzute 2 tunele. În prima secțiune, tunelul are lungimea de 490 metri, iar cea de-a doua secțiune, pe firul 1 (partea dreaptă) având lungimea de 370 metri, iar pe firul 2 (partea stângă) cu lungimea de 380m. Declivitatea maximă în tunel s-a limitat la 5% conform normelor. Tronsonul 2 se incheie la km 24+365 in zona Nodului 10 de pe Calea Turzii. ,,Lungimea Tronsonului 3 care face obiectul prezentei este de 14053 m. Drum nou: Centura metropolitană, drumuri de legătură si bretele noduri, 30,017 km din care:
- Centura Metropolitana 14,053 km;
- Drumuri de legătură 3,131 km;
- Bretele noduri rutiere 12,833 km;
- Noduri rutiere 9 bucăți;
- Piste de biciclete 14,3 km;
- Structuri 57 bucăți;
- Centru întreținere și Coordonare 1; bucăți;
Acest tronson începe la km 24+356 al Centurii Metropolitane TR35, in zona intersecției cu DN1 în Feleac (Nod rutier 10). Traseul trece la limita nordică a extravilanului, în zona străzii Calea Turzii. De la intersecția cu DN1 Calea Turzii, traseul coboară spre zona Borhanciului cu o declivitate limitată la 6,5%, continuă spre zona pârâului Becaș, cartier Sopor, continuând spre zona Someșeni, traversând în condiții optime zona Băilor Someșeni până la capătul pistei aeroportului Avram Iancu, traversând DN1C/Strada Traian Vuia și continuând spre Varianta de Ocolire Cluj Nord Est.
920
de milioane de euro vor costa lucrările la centura metropolitană.
Centura Metropolitană Cluj-Napoca este o investiție estimată la 920 de milioane de euro care va fi realizată în 2 etape. Centura Metropolitană, proiect cu indicativ „Drum TransRegio Feleac T 35” va avea în total 42 de kilometri și o durată de realizare de 4 ani (fiecare etapă). Pe traseul principal și pe drumurile de legătură sunt prevăzute 5 tuneluri de tip cut&cover respectiv galerie cu forare subterană. Pentru prima etapă de realizare a Centurii Metropolitane este prevăzută o lungime de 23,67 km și aproape 20 de kilometri de drumuri de legătură, iar pentru etapa II 18,6 kilometri și aproape 14 kilometri drum de legătură.
Care e traseul centurii metropolitane
Traseul centurii metropolitane TR 35 se desprinde din Drumul Național DN 1 la km 498+390, la limita dintre comunele Căpușu Mare și Gilău. Intersecția cu DN 1 se realizează prin prevederea unui nod rutier nr. 1. La km 0+800 trece pe malul stâng al pârâului Căpuș se desfăşoară la baza dealurilor, pe teritoriul comunei Gilău în zona intersectării cu Autostrada Transilvania A3 și cu DN 1. Traseul continuă în comuna Florești, predominant la nordul localității, inițial pe malul stâng față de canalul Hidroelectrica, râul Someșul Mic, iar apoi pe malul drept. La Barajul Florești traseul trece din nou pe malul stâng al canalului Someșul Mic. În Cluj-Napoca, traseul trece prin partea sudică a intravilanului (direcție vest-est, Mănăștur-Bucium și Someșeni-Selgros), nod Cora, Pădurea Mănășturului. În continuare se îndreaptă spre “Pădurea Făgetului” până la intersecția cu DN 1 în localitatea Feleac. Traseul trece la limita nordică a extravilanului, în zona străzii Calea Turzii. Pe acest sector au fost prevăzute 2 tuneluri. În Apahida, traseul se află la nord-vest față de intravilan, pe tronsonul Variantei de ocolire Cluj Est – Apahida-Vâlcele (DN 1 N) și continuă spre est până la intersecția cu drumul DN 1C (zona Câmpenești).