CIFRA ROTUNDĂ. Câți kilometri de autostrăzi și drumuri expres atinge România odată cu inaugurarea de pe A0. FOTO

Autor  admin   în       8 luni în urmã     1399 Vizualizări.  

Rețeaua națională de autostrăzi și drumuri de mare viteză atinge cifra de 1.111 kilometri, odată cu inaugurarea celor peste 10 kilometri dintre DN4 și A2 din Autostrada Bucureștiului A0, conform calculelor Asociației Pro Infrastructură (API).

Conform reprezentanților asociației care monitorizează lucrările de infrastructură rutieră, astăzi urmează să fie dată în trafic ultima secțiune a lotului 1 din A0 Sud.

Postarea Asociației Pro Infrastructură

„Gata până la A2, în sfârșit. Miercuri, 31 iulie, se deschide traficul pe Autostrada A0 Sud între nodurile cu DN4 (Popești-Leordeni / Oltenița) și Autostrada A2, adică restul de aproximativ 10 kilometri rămași din lotul 1.
Este un tronson mult-așteptat și mult-întârziat. Contractul pentru cei 16,93 kilometri a fost semnat în 26.08.2019 cu turcii de la Alsim Alarko, a primit ordin de începere în 03.10.2019 și prevede 12 luni de proiectare și 30 de execuție.
Termenul contractual inițial de finalizare, 03.04.2023, a fost prelungit până în octombrie 2023 din cauza problemelor cu aprovizionarea de materiale și a blocajelor cu relocările de utilități.
Ulterior, în loc de penalități, oficialii CNAIR au acordat constructorului și mai multe extensii de timp, ultima chiar în iunie 2024, ca toată lumea să fie fericită. În afară de șoferi, desigur, care primesc drumul cu mare întârziere – calculați-o voi după cum doriți, combinând indolența statului român cu impotența privatului turc.
Am ajuns la 33,23 kilometri dați în exploatare pe A0 Sud (DN6-A2), plus 9,5 km pe A0 Nord (DN1-A3), deci 42,73 din cei aproximativ 100 km care vor înconjura Capitala pe A0. Rețeaua națională de autostrăzi și drumuri expres atinge cifra rotundă de 1.111 kilometri.
Acum presiunea se mută complet pe grecii de la Aktor de pe lotul 3 (DN6-A1). După ce ministrul Grindeanu ne-a promis iresponsabil la început de 2023 că vom circula în… 2023 între A1 și A2 pe A0 Sud, iată că realitatea ne dă dreptate, așa cum am explicat de nenumărate ori.
Ba mai mult, șansele ca Aktor să inaugureze, chiar și în sistem semi-profil, sectorul DN6-A1 în 2024 sunt pur teoretice. Ar fi foarte dificil și pentru un antreprenor puternic și serios. Aktor? Misiune imposibilă.
Argumentele? O groază: două structuri NEÎNCEPUTE (nu sunt forați piloții fundațiilor!) la Clinceni și Domnești-Țegheș. Încă sunt găuri în autostradă date de blocajele cu relocările de utilități. Podul peste calea ferată e mult în urmă. Plus alte pasaje pe/peste A0 aflate în diverse stadii (grinzi, armare, suprabetonare, rampe). Și, desigur, finisajele: șanțuri, taluzări, parapete, marcaje, panouri fonoabsorbante”, au transmis reprezentanții API.
Foto: Andrei Pașa/Infrastructure Romania, nodul A0-A2, 29 iulie 2024
În toamna trecută, mai exact pe 21 septembrie, România atingea borna de 1.000 de kilometri de autostrăzi și drumuri expres chiar pe Autostrada Transilvania. Media9 a scris despre asta, iar articolul poate fi citit mai jos:

FOTO & VIDEO. CNAIR a inaugurat astăzi lotul de pe Autostrada Transilvania care face ca România să atingă „borna 1.000”

About