CFR Infrastructură a semnat contractele pentru modernizarea loturilor 3 și 4 ale Magistralei M 300 Cluj-Napoca – Oradea de 100 de kilometri
CFR Infrastructură și Egis au semnat contractele pentru supervizarea lucrărilor de modernizare pe loturile 3 și 4 ale Magistralei M 300 Cluj-Napoca – Oradea – frontieră Ungaria, potrivit economedia.ro.
Cele două contracte pentru supervizare au o valoare de 42 milioane de lei, iar finanțarea este asigurată prin PNRR, întregul proiect pentru reabilitarea liniei de tren Cluj – Episcopia Bihor – Frontieră (166 km) având alocată o finanțare nerambursabilă (granturi) din PNRR de aproximativ 1,3 miliarde de euro.
„PNRR: Contracte de 42 de MILIOANE LEI pentru CONSULTANȚĂ/SUPERVIZARE POIENI – ALEȘD – FRONTIERĂ (loturile 3 și 4). Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA și EGIS ROMANIA S.A au semnat două contracte, în valoare totală de 42.090.400 lei, fără TVA, pentru servicii de CONSULTANȚĂ și SUPERVIZARE a proiectӑrii și execuției lucrӑrilor pe tronoanele POIENI – ALEȘD (lotul 3) și ALEȘD – FRONTIERĂ (lotul 4), aferente obiectivului de investiții „Electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată CLUJ NAPOCA – ORADEA – EPISCOPIA BIHOR. Consultanța și supervizarea etapelor de proiectare și execuție lucrări se vor realiza pe intervalul de stații POIENI – ALEȘD – FRONTIERĂ, în lungime totală de 99,5 km, de la km 567+690 – 620+430 (lotul 3), respectiv km 620+430 – 660+086, 0+000 – 7+088 (lotul 4), iar durata totală estimată a serviciilor prestate este de 103 luni, pentru fiecare contract”, transmite CFR.
Valoare contract LOTUL 3 POIENI – ALEȘD – 19.588.700 lei
– Valoare contract LOTUL 4 ALEȘD – FRONTIERĂ – 22.501.700 lei”, arată CFR Infrastructură.
Lotul 3 al Magistralei CFR Cluj – Oradea – Episcopia Bihor (frontieră cu Ungaria) are o lungime de 52 de kilometri, iar durata de realizare este de 42 de luni, din care primele șase luni pentru proiectare respectiv trei ani pentru șantier. Contractul de 400 de milioane euro a fost semnat în noiembrie 2022 cu spaniolii de la FCC.
Lotul 4 are o lungime de 47 de kilometri, contractul pentru proiectare și execuție a fost semnat în decembrie 2022 cu WeBuild (Astaldi) pentru 2,4 miliarde lei, iar termenul contractual este de 42 de luni. Din traseul cu o lungime de 47 de kilometri pe 18 kilometri va fi construită linie dublă nouă.
166
kilometri este lungimea de cale ferată care va fi modernizată în următorii ani.
Magistrala feroviară dintre Cluj-Napoca – Oradea – vama cu Ungaria are o lungime de 166 de kilometri, mai multe poduri au o durată de viaţă depăşită (peste 100 de ani), starea generală este de degradare cu alunecări de teren, iar instalaţiile au o pronunţată uzură fizică şi morală, fiind la limita critică de încadrare în condiţiile tehnice, notează Ministerul Transporturilor în nota de fundamentare a proiectului pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici.