Cetățenii care își redesenează cartierul. Piste de biciclete și sensuri unice propuse Primăriei
Anul trecut, Primăria nu a mai organizat programul de bugetare participativă. Oricum, execuția a rămas în urmă, sunt proiecte propuse încă din 2017 care nu s-au finalizat. Drept urmare, doi clujeni, Claudiu Nistor și Dan Chiuzbaian, au decis să se adreseze direct municipalității. Propunerea lor vizează realizarea de piste noi de biciclete și conectarea lor cu cele existente în zona Între Lacuri; nu se mulțumesc cu atât, vin cu soluții concrete de reconfigurare a traficului rutier. Bugetarea participativă nu trebuie să aștepte construirea de platforme online și intervale de timp anume închipuite de Primărie.
„Propunerea noastră prevede extinderea rețelei de piste pentru biciclete existente cu unele noi (marcate în imagine cu verde închis) și interconectarea segmentelor, realizând astfel o rețea de piste pentru biciclete cu o lungime totală de peste 6.000 de metri, implementarea unor sensuri unice care să fluidizeze circulația în cartier, accesul facil spre zona Gheorgheni și nu în ultimul rând crearea a peste 200 de noi locuri de parcare”, arată inițiatorii, care au inițiat și o petiție AICI.
Pistele de biciclete ar urma să lege Iulius Mall de Leroy Merlin și Selgros, respectiv de școala Alexandru Vaida Voevod.
Pentru a face posibilă circulația sigură cu bicicleta, autorii propunerii au gândit și o reconfigurare a circulației rutiere. Iată în ce fel:
a) Strada Între Lacuri se transformă în stradă cu sens unic, pe toată lungimea cu direcție de deplasare N-S (Strada Teodor Mihali – Iulius Mall). Crearea unei piste de biciclete pe partea stângă a străzii (permite conectarea cu pistele de pe strada Mureșului, Oltului și Galați), iar pe partea dreaptă se creează locuri de parcare. De asemenea, se amenajează zone de calmare a traficului.
b) Strada Sarmisegetuza se transformă în stradă cu sens unic cu direcție de deplasare E-V (strada Între Lacuri – strada Teodor Mihali). Crearea de locuri de parcare pe partea stângă până în dreptul numărului 18. Din dreptul acestui număr strada se transformă dintr-o bandă pe sens, în două benzi pe sens pentru a facilita încadrarea la stop și fluidizarea traficului astfel:
– banda din dreapta permite virajul la dreapta pe strada Teodor Mihali sau înainte pe strada Alexandru Vaida Voevod (prin dreapta Școlii Elf). Accesul pe strada Alexandru Vaida Voevod permite decongestionarea traficului de la podul Mărăști pentru cei care doresc deplasarea pe străzile Venus, Bistriței, General Traian Moșoiu, cu ieșire în Piața Cipariu.
– banda din stânga, permite virajul la stânga pentru cei care fac deplasarea către Gheorgheni, Bună Ziua, Borhanci.
c) Strada Galați se transformă în stradă cu sens unic cu deplasare pe direcția E-V (intrare dinspre strada Tulcea și Dunării).
d) Strada Jiului se transformă în stradă cu sens unic de la numărul 13 până la intersecția cu strada Meșterul Manole, cu deplasare pe direcția E-V. În acest mod se poate realiza pista de biciclete și parcări laterale.
e) Strada Dunării, tronsonul cuprins între Strada Harghita și Meșterul Manole se transformă în sens unic, cu direcția V-E. În acest mod se poate realiza pista de biciclete și parcări laterale.
f) Strada Meșterul Manole, tronsonul cuprins între strada Dunării și strada Jiului, se transformă în sens unic cu deplasare S-N.
g) Strada Slatina, având în vedere că este o stradă secundară cu trafic redus, care colectează doar riveranii, iar profilul străzii nu permite o pistă pentru biciclete dedicată, se propune ca această stradă să fie o stradă partajată, marcată ca atare și cu porțiuni de calmare a traficului și reglementare a vitezei de deplasare.
Prezentarea in detaliu a propunerii este AICI.
Dacă vor obține suficiente semnături, Claudiu Nistor și Dan Chiuzbaian vor merge cu proiectul la Primărie. Dacă nu, probabil că vor aștepta dechiderea unui nou program de bugetare participativă online.