CENTURA METROPOLITANĂ. Nu știm cine o construiește, dar tocmai s-a scumpit cu 133 de milioane de euro

Consiliul Local a aprobat astăzi în unanimitate majorarea indicatorilor tehnico-economici, adică a costurilor, pentru centura metropolitană a Clujului, care este în licitație și tocmai s-au depășit 90 de zile de la depunerea ofertei (că este doar una). Actualizarea se face pentru a se adăuga un procent indicele de inflație, din cauza creșterii prețurilor materialelor de construcție. Așa cum știți, municipiul și-a asumat realizarea centurii, însă banii vin de la Ministerul Transporturilor, prin CNAIR.
133
de milioane de euro este suma cu care se actualizează valoarea totală a lucrărilor pentru centura Clujului. Mai exact, 133.145.000.
Defalcat, prețul crește cu 94 de milioane de euro (și ceva după virgulă) pentru tronsonul din faza 1, Florești – Cluj, și cu 38 de milioane de euro pentru capetele din faza a doua, Gilău – Florești și Cluj – Apahida. Dar pentru acestea vom mai vedea probabil actualizări, întrucât nu este clar când se vor începe demersurile.
Astfel, costul total al centurii crește de la aproximativ 1,6 miliarde de euro la circa 1,74 miliarde de euro.
42
de kilometri măsoară strict centura metropolitană a Clujului, așa cum apare ea în studiul de fezabilitate.
32
de kilometri de drumuri de legătură sunt prevăzuți în proiect.
20
de noduri are stabilite centura metropolitană.
26,6
kilometri de bretele vor conecta centura de străzile existente.
156
de structuri sunt proiectate pe traseul centurii, poduri, podețe, viaducte etc.
5
tuneluri ar urma să fie săpate în zona Mănăștur – Făget și pe drumul de legătură Florești – Baciu, prin pădurea Hoia.
35
de kilometri de piste de biciclete se vor crea.