Centura “fata morgana”. Emil Boc: “Există în continuare solicitări de prelungire a termenelor”

Ambuteiajele din ultimele zile ne arată clar de ce avem urgent nevoie de centura metropolitană. De ce aveam, la imperfect, nevoie de ea acum 5-10 ani.
Din păcate, proiectul acesta este ca o Fata Morgana, se îndepărtează de câte ori credem că îl vedem. S-au organizat două licitații; una a pornit în februarie și a eșuat, după ce termenul de depunere a ofertelor s-a tot amânat și tot nu s-a găsit vreo firmă interesată.
Primăria Cluj-Napoca a lansat pe 14 iulie 2023 a doua licitație, iar contractul a fost suplimentat cu 500 de milioane de lei. Depunerea ofertelor a fost stabilită pe 25 septembrie, apoi mutată pe 10 octombrie, iar acum, pe 31. Iar Emil Boc ne spune că în continuare se solicită prelungiri.
Practic, în 9 luni, din februarie până în final de octombrie, companiile nu au reușit să elaboreze oferte complete pentru acest drum expres cu o lungime de 24 de kilometri și pentru cei 20 de kilometri de drumuri de legătură.
“Există în continuare solicitări de prelungire a termenelor, ne vom consulta cu proiectanții, vom vedea dacă vom mai accepta sau nu, termenul a depășit deja 90 de zile pe care l-am lăsat pentru depunerea ofertelor, dar termenul pe care astăzi îl avem în vigoare este 31 octombrie, astfel încât să se realizeze acest proiect important”, a spus marți Emil Boc.
În schimb, lărgirea DN1, de la nodul N la vechea unitate militară este în faza de proiectare, iar în primăvară se anunță începerea lucrărilor. Primăria vorbește despre acest proiect ca prima etapă a centurii metropolitane, dar ar trebui să pună un asterisc. Adică pentru toți e clar că acesta este DN1, nicio treabă cu centura, doar că au pus documentele în aceeași ciorbă și primesc finanțare comună.